سفیر روسیه از تعلل طرف ایرانی در اجرایی کردن تفاهم نامه لغو روادید برای سفر گردشگران به مسکو خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 13 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل  ازمهر، لوان جاگاریان در نشست نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی کشور روسیه و استان کرمانشاه و دیدار با مسئولین دولتی و فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به سفرش طی سال‌های گذشته به استان کرمانشاه و نجف و کربلا گفت: طی حدود ۶ سالی که در کشور ایران سفیر هستم شاهد تحولات زیادی در اینجا بودیم. روابطمان با ایران خیلی خوب است و مبادلات کالا هم خیلی بالا بوده است.

وی افزود: روابط ما پیش می رود و همکاری‌هایی در زمینه‌ها و ابعاد مختلف مثل نظامی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی صورت می گیرد.

سفیر روسیه در خصوص روادید و امضای قرارداد با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت: در این خصوص ما با جمهوری اسلامی ایران یک قرارداد بسیار مهم را امضا کردیم که از جمله مواد آن تسهیل شرایط صدور روادید برای تجار و دانشجویان است.

وی تاکید کرد: شرایط خیلی آسانتر شده است و برای مثال اگر شما یک شریکی در روسیه دارید، آنها از شما دعوت کنند، مشکلی ندارد که مستقیما به بخش کنسولی ما مراجعه کنید و نیازی نیست چون گذشته این موضوع با وزارت امور خارجه هماهنگ شود و روادید تجاری صادر می شود.

جاگاریان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به مسکو گفت: در حاشیه این سفر یک قرارداد بسیار مهم امضا شد که در خصوص لغو روادید برای گردشگران بود. این بدان معنا است که گروه های ۴۰ تا ۵۰ نفره در قالب گروه‌های گردشگری می توانند بدون روادید به روسیه سفر کنند گرچه تاکنون این قرارداد اجرایی نشده است. این در حالی است که طرف روسی ۳ ماه پیش به طرف ایرانی اعلام کرد که طرف روسی آمادگی کامل برای اجرایی شدن این قرارداد را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما تاکنون در انتظار جواب طرف ایرانی برای اجرایی شدن این قرارداد هستیم  و به محض اعلام طرف ایرانی ظرف ۳۰ روز این موافقت نامه اجرایی خواهد شد.

سفیر روسیه همچنین به آمار مسافران و گردشگران ایرانی که به روسیه سفر می کنند اشاره داشت و گفت: هم‌اکنون ده‌ها هزار ایرانی به عنوان گردشگر به روسیه سفر می‌کنند و با اخذ روادید از کنسولگری های ما در تهران، اصفهان و رشت روادیدها عازم مسکو می شوند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار