مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه بر رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب در شهرستان صحنه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 15 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه،
فرماندار شهرستان صحنه در این نشست به بیان مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان صحنه پرداخت و گفت: مشکل عمده ما در شهرک‌های اطراف، آب شهری بوده و سال گذشته قطعی‌های 24 ساعته و 48 ساعته داشتیم.

"عباس آبادی" با اشاره به مشکلات آب شهری در صحنه گفت: عمده مشکلی که وجود دارد بحث ورود فاضلاب  روان و ورود به رودخانه است و شهروندان نیز خواستار رفع این معضل هستند.

مهندس "علیرضا تخت شاهی" مدیر عامل آبفا استان به طرح تامین بلندت مدت آب شهرستان صحنه به عنوان یکی از مطالبات شهروندان اشاره کرد وگفت: طرح بلند مدت تامین آب شرب شهرصحنه توسط شرکت آب منطقه ای انجام می شود وبایستی از طرق شرکت مذکور پیگیری کرد که ما از مراحل انجام آن مطلع نیستیم.

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه بیان کرد:  معتقدم در بحث تامین آب بلند مدت  شهرصحنه، باید دولت را برای آن بودجه کافی اختصاص دهد که حداقل زمینه اجرای طرح فراهم گردد واین وضعیت فعلی نمی تواند تامین کننده اصلی آب شرب شهر باشد .لذا طرح بلند مدت تامین آب شرب شهرصحنه  یک ضرورت تلقی می شود چرا که اگر مشکلی ایجاد شود  در حالحاضرطرح جایگزینی برای آن نداریم.

وی خواستار مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه برای اجرای پروژه‌های حوزه آب در شهرستان صحنه شد و گفت: ما در جاییکه که زیرساخت نباشد نه باید انشعاب واگذار کنیم  و نه اینکه جواب رد بدهیم بلکه باید برای رفع مشکل کمک نمایم.

مهندس "تخت شاهی" بیان کرد: ما توانستیم مجوز ماده 56 را فقط برای  شهرصحنه بگیریم و اجرای یک تصفیه خانه  فاضلاب با ظرفیت پوشش40 هزار نفر و 6400 متر مکعب در شبانه روز و  30 کیلومتر اجرای خطوط شبکه شهر صحنه را داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه، چند مرحله فراخوان دادیم سرمایه گذارانی آمدند اما متاسفانه انصراف دادند، در مرحله اول اجرای شبکه آن نیز خوشبختانه درخواست دادند و پای کار آمدند اسناد خریدند و الان منتظر هستیم تا بازخورد اسناد را ببینیم.

فرماندار شهرستان صحنه در ادامه بیان کرد: در بحث مشکل ورود فاضلاب به رودخانه امیدواریم با تامین اعتبارات توسط آبفا وهمکاری آب منطقه ای برای فراهم نمودن کار در بستر رودخانه این مموضوع رفع گردد، خود ما کارها را پیگیری خواهیم کرد هرچند  اعتبارات مصوب سال 96 نیز 700 بوده که 500 تا را به عنوان دیون دادیم.

وی گفت: برای مطالعات آب میانراهان و اصلاح شبکه، اعتباراتی که لحاظ شده خیلی ناچیز است و انتظار داریم که افزایش یابد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار