معاون بهره برداي و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه از اجرای مانور جمع آوري انشعاب هاي غيرمجاز برق خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 15 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق ا ستان،مهندس مرادي معاون بهره برداي و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه، درخصوص فعاليت هاي صورت گرفته در اين زمينه گفت: از اوايل تيرماه با همكاري دستگاه قضائي و نيروي انتظامي، ۱۲ مانور جمع آور غيرمجاز در امورهاي جنوب مركز ، شمال و همچنين برق اسلام آباد اجرا شده است كه حاصل اين مانورها قطع بيش از ۵۰۰ مورد انشعاب
غيرمجاز بوده است.

مرادي با بيان اينكه از ابتداي سال ۹۶ تا امروز در كل استان، بيش از ۱۸۹۰ مورد انشعاب غيرمجاز جمع آوري شده است، اظهار داشت : بخشي از اين موارد پس از طي مراحل قانوني به انشعاب مجاز تبديل مي شوند كه بسياري از اين انشعاب ها در مناطق كم برخوردار و حاشيه نشين اتفاق افتاده است.

 معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه ادامه داد: برگزاري اين مانورها  تاثير مستقيمي در كاهش پيك و كاهش تلفات داشته و همچنين درصد وصول مطالبات شركت نيز افزايش پيدا كرده است.

وي با بيان اينكه روند برگزاري مانورها تا پايان سال ادامه دارد، گفت: اميدواريم درصد تلفات برق را باتوجه به هدف شركت توانير كه ۱۴ درصد است برسانيم، هرچند كه بحث انشعابات غيرمجاز فقط بحث تلفات انرژي برق نيست. بلكه باعث تاثيرات منفي در شبكه توزيع برق مي شود كه مي توان به كاهش كيفيت برق، افزايش نارضايتي مردم، آسيب ديدن تاسيسات شبكه‌هاي توزيع نيروي برق، كاهش سطح ايمني، افزايش غير مهندسي ظرفيت تاسيسات و ... اشاره كرد.

مهندس مرادي تصريح كرد: باتوجه به اينكه فيوز يا كنتوري بر سر راه انشعابات غيرمجاز نيست، هيچ گونه ايمني براي استفاده كنندگان وجود ندارد و اين عمل باعث سوختن وسايل ديگران و گاها برق گرفتگي مي شود. در همين راستا شركت توزيع برق استان كرمانشاه براي پيشگيري از حوادث مذكور شبكه هوايي توزيع برق را به كابل خود نگهدار تبديل كرده كه 

خوشبختانه اثرگذار بوده است.

وي با غيرقانوني و غيرشرعي برشمردن استفاده از برق غيرمجاز، خطاب به اين افراد گفت: باتوجه به غير قانوني و غير شرعي بودن انشعابات غيرمجاز اين افراد مي توانند به امورهاي اجرايي شركت توزيع برق در استان مراجعه و نسبت به اخذ انشعاب به صورت قسطي اقدام نمايند.

مرادي از مردم فهيم استان كرمانشاه نيز خواست تا با مشاهده انشعابات غيرمجاز با شماره ۱۲۱ (حوادث و اتفاقات برق) تماس بگيرند تا علاوه بر كمك به خدمات رساني شركت توزيع برق از ضرر رساندن به مردم نيز جلوگيري شود، چرا كه بسياري از نوسانات و خاموشي هاي برق حاصل انشعايات غيرمجاز است.

معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان كرمانشاه يكي از مهمترين عوامل كاهش استفاده نابجا از انشعابات برق غيرمجاز را فرهنگسازي و ارائه آگاهي لازم به جامعه دانست و اظهار داشت: از صدا و سيما، جرايد و همچنين ائمه جمعه و جماعات انتظار مي رود به اين مسئله بپردازند. چون سالانه حدود دو هزار انشعاب برق غير مجاز در استان كرمانشاه شناسايي و جمع آوري مي شود و متاسفانه ما شاهد تكرار اين پديده شوم در سالهاي بعدي نيز هستيم.

وي درپايان تاكيد كرد: اين مانورها به صورت هفتگي ادامه دارد و به همين منظور با همكاري قوه قضائيه و نيروي انتظامي اكيپ هاي بازرسي برق تشكيل شده اند تا بصورت شبانه روزي با متخلفان برخورد و به مراجع قانوني معرفي مي شوند.

لازم بذکر است،یكي از مشكلات شركتهاي توزيع نيروي برق استفاده برخي از افراد قانون گريز از انشعابات غير مجاز برق است كه بصورت غير قانوني از برق استفاده و اين موضوع سهم بسزايي در ايجاد تلفات انرژي برق دارد  ادامه روند استفاده كنندگان از انشعابات غيرمجاز باعث شد تا قانونگذاران نيز دست به كار شوند و در دهم خرداد امسال، مجلس شوراي اسلامي كليات لايحه مجازات استفاده غيرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز را به تصويب برساند. در همين راستا شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه موفق شده است، تا از ابتداي سال جاري تا كنون ۱۲ مانور جمع آوري غيرمجاز را در مناطق آسيب پذير اجرا كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار