دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع بيوتروريسم و آگروتروریسم در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 17 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  این دوره آموزشی در مردادماه جاری در دو کلاس ویژه کاردان و تکنسین های دامپزشکی و نیز کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار گردید و در آن شناخت تهدیدات و نیز نحوه برخورد با انها در حوزه دامپزشکی تشریح شد.

هدف از برگزاری این دوره افزایش هرچه بیشتر دانش و آگاهی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان در حوزه پدافند غیرعامل به ویژه موضوع  بيوتروريسم و آگروتروریسم است؛ آگروتروریسم یا همان بيوتروريسم کشاورزي شامل استفاده از بيماری حیوانی و گیاهی به منظور ایجاد آسیب و تخریب وسیع در بخش کشاورزی است.

با توجه به افزایش تهدیدات بیوتروریستی، سایبری و زیستی و اهمیت مقوله تهدیدشناسی، افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری زیرساختها و مراکز حیاتی، حساس و مهم در مقابل تهدیدات از طریق فرهنگ‌سازی، آموزش، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت دفع این تهدیدات باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

تهدید امنیت غذایی،  کاهش تولید غذا، خسارات شدید اقتصادی،  از بین بردن اعتماد عمومی و... از جمله پیامدهای حملات بيوتروريسمی است که ضرورت آمادگی در برابر این گونه تهديدات را بیش از پیش نمایان می کند و برگزاری دوره فوق نیز در همین راستا بوده است.

گفتنی است که مدرس دوره مذکور دکتر محمد سلیمی راد مدرس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیر عامل کشور بود که  در دو دوره 12 ساعته هر کدام به مدت دو روز در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد که مجموعا 86 نفر از کارکنان اداره کل دامپزشکی در این کلاس ها شرکت کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار