علیرضا مرادی بیستونی در گفتگو با تابناک:
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، از برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در استان طی اسفند امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 17 August 2017
علیرضا مرادی بیستونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک،از برگزاری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این همایش طی اسفند ماه امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این گردهمایی ۲۱ فوریه هر سال به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود که ۱۰ دوره گذشته نیز در استان‌های مختلف برگزار شده و امسال نیز کرمانشاه میزبان این همایش خواهد بود.

وی اشاره ای نیز به تعداد گردشگرانی که به ایران سفر می کنند داشت و گفت: کشور ما در رده ۳۸ جهان از نظر گردشگر قرار داد و هر گردشگر که وارد کشور می شود می تواند در آمدی معادل فروش ۲۵ بشکه نفت وارد کشور کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، با توجه به مشکلات و موانعی که بر سر راه رونق صنعت گردشگری در استان کرمانشاه وجود دارد، برگزاری این همایش می تواند در استان ما بسیار کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سفارت فرانسه زمانی که گردشگران این کشور به ایران سفر می کنند نقشه ای را به آنان می دهند که در این نقشه استان کرمانشاه در نوار نارنجی و قرمز رنگ واقع شده که معنای آن این است که از نظر امنیتی به گردشگرانش توصیه می کند به کرمانشاه سفر نکنند، لذا برگزاری این گونه همایش ها در رونق صنعت گردشگری استان بسیار اثرگذار خواهد بود.

مرادی بیستونی توسعه پایدار استان، ورود گردشگران بیشتر به استان و قرار گرفتن استان کرمانشاه در لیست نقاط گردشگری کشور را از مهمترین اهداف و نتایج برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی افزود: ارتقاء سطح توانمندی، دانش و اخلاق حرفه‌ای فعالان گردشگری و بهبود دیدگاه امنیتی به استان از دیگر نتایج مهم برگزاری این همایش می تواند باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، زمان برگزاری این همایش در بازه زمانی را ۲۹ بهمن الی ۵ اسفند ۹۶ با حضور ۶۰۰ راهنمای گردشگر از سراسر کشور اعلام کرد که ۱۰۰ راهنما از استان  بوده و مابقی از سایر نقاط کشور به کرمانشاه سفر می کنند.

گفتگو از مسعود دریابار
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار