عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در نشستی با خبرنگاران به تشریح جزییات وکالت شکات پرونده «گلیم و گبه» پرداخت.
کد خبر: ۴۷۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 17 August 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک،علی اسدی، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار و در محل سالن جلسات کانون وکلای کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه خبرنگاران باید بین مردم و مسئولین رابطه اجتماعی برقرار کنند، اظهارکرد: خبرنگاران باید نگاهی نقادانه به عملکرد مسئولین داشته باشند و هرگز دچار خودسانسوری نشوند.

وی ادامه داد: وکلا تریبون خاصی برای دفاع از خود ندارند و همواره مورد هجمه های بسیاری از سوی قوه قضاییه، صداوسیما، مجلس شورای اسلامی و … قرار می گیرند و در این بین خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی می توانند بهترین تریبون ممکن برای وکلا قلمداد شوند و از این رو کانونهای وکلا همواره تمایل ویژه ای به برقراری ارتباط موثر با خبرنگاران دارند.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی وکالت شکات پرونده بزرگ گلیم و گبه کرمانشاه گفت: تعداد شکات این پرونده بیش از ۲۰ هزار نفر است و از آنجایی که تشکیل جلسه دادرسی استاندارد برای این پرونده باید با حضور شکات انجام شود و اصولا حضور شکات در جلسه رسیدگی به پرونده الزامی است. اما چون عملا امکان حضور مکانی ۲۰ هزار نفر شاکی در یک جلسه دادگاه وجود ندارد، با پیشنهاد رییس کل دادگستری استان مقرر شده که به ازای هر ۱۷۰ تا ۲۰۰ شاکی یک وکیل به صورت معاضدتی در جلسه دادگاه حضور بهم رساند.

وی ادامه داد: بر این اساس جلسات رسیدگی به این پرونده صرفا با حضور وکلا به نمایندگی از شکات برگزار می شود.

اسدی خاطرنشان کرد: این پرونده فعلا در مرحله دادسراست اما تحقیقات آن به اتمام رسیده و در حال صدور کیفرخواست است و نهایتا این پرونده به یکی از شعب دادگاه های انقلاب استان جهت رسیدگی و صدور حکم ارجاع داده خواهد شد.

وی افزود: کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تا کنون ۳۵ وکیل را برای این موضوع به دادگستری استان معرفی کرده اما گویا برخی از وکلا از بر عهده گرفتن این پرونده منصرف شده اند.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: این وکلا تا کنون فقط یکی دو جلسه با رییس کل دادگستری و قاضی پرونده داشته اند و هنوز پرونده را مطالعه نکرده اند و در واقع موضوع فعلا در همین حد باقی مانده است.

اسدی تاکید کرد: طبیعتا گرفتن وکالت ۲۰۰ نفر در چنین پرونده ای که پر از ابهامات است، کار بسیار دشواری است و ما هنوز این پرونده را مطالعه هم نکرده ایم.

وی یادآور شد: تا جایی که ما مطلع هستیم ظاهرا اموال به جای مانده از این پرونده فعلا قابل فروش نیست و امکان تبدیل آنها به وجه وجود ندارد.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در خصوص متهم این پرونده نیز گفت: برای متهم این پرونده نیز وکیلی معاضدتی از سوی کانون وکلا انتخاب شده اما هنوز نتوانسته که با متهم ملاقاتی داشته باشد. این درحالی است که داشتن وکیل برای متهم نسبت به شکات در این پرونده اولویت دارد چرا که معتقدیم پرونده ایشان از جهاتی می تواند قابل دفاع هم باشد.

اسدی تاکید کرد: پرونده این متهم تحت عنوان اخلال در نظام بانکی و پولی در دست رسیدگی است و دادگستری استان هم انصافا تمام تلاشش این است که شکات این پرونده بتوانند به حقوق شان برسند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار