مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه گفت: ۳۵۰۰ نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از سراسر استان کرمانشاه فردا به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی پاوه بهمناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای شهرستان پاوه اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۴۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 17 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علی یوسفی‌راد با توجه به نزدیک شدن به سالروز حماسه آزادسازی پاوه مراسمی با حضور مسئولین و کاروان های راهیان نور در 26 مرداد در یادمان شهدای پاوه برگزار خواهد شد اظهار داشت: در این راستا 3500 نفر از سراسر استان کرمانشاه فردا به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی پاوه به مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای شهرستان پاوه اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه با بیان اینکه یادمان شهدای شهرستان پاوه در تمام ایام سال راهیان نور را از سراسر کشور برای دیدن آن و آشنایی با رشادتهای شهدا به این شهرستان می‌کشاند گفت: امروز و فردا نیز این یادمان‌ها میزبان اقشار مختلف مردم از سراسر کشور متشکل از دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران، دانش‌آموزان، مسئولین و اقشار عمومی مردم است.

یوسفی‌راد با اشاره به اینکه در محاصره شهر پاوه در مرداد 58 به وسیله نیروهای ضدانقلاب، تعدادی از مدافعان مجروح بومی و غیربومی شهر در بیمارستان پاوه بستری شدند عنوان کرد: نیروهای ضدانقلاب پس از درگیری نابرابر، مجروحان را از بیمارستان خارج و همگی را درمحوطه بیمارستان، قتل‌عام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سرانجام پس از حکم تاریخ‌ساز امام خمینی(ره) مبنی بر شکست حصر پاوه در 25 مرداد ماه نیز شهید چمران وارد پاوه شد افزود: ایشان فرماندهی عملیات و نیروها 
را برای شکست حصر پاوه به عهده گرفت و جان‌فشانی‌ها و ایثار مثال‌زدنی مردم شهر و نیروهای رزمنده،‌ پاوه را در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان از شر وجود نیروهای ضد انقلاب رهایی بخشید.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از این مهم،‌ رزمندگان اسلام از نقاط مختلف کشور برای پاکسازی کامل شهر وارد پاوه شدند بیان کرد: پاوه به یک قرارگاه مهم تاکتیکی و عملیاتی در غرب کشور تبدیل شد و در عملیات والفجر 10 نیز تمامی نقاط کردستان ایران را از لوث ضدانقلاب پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه پس از این واقعه و رسیدن نیروهای آزادی‌بخش و شکست حصر پاوه، شهدای بومی را در قبرستان محلی و 9 نفر رزمنده غیر بومی را در این محل به خاک می‌سپارند 

افزود: توسعه یادمان شهدای پاوه در سال 85 انجام و اکنون یکی از مقاصد کاروان‌های راهیان نور است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) با اشاره به اینکه راویان و خادمین شهدا در این یادمان بطور همیشگی حضور دارند بین کرد: فضاسازی‎‌های متناسب و خدمات رفاهی برای توقف موقت کاروانهای راهیان نور نیز در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام اردوگاه‌های راهیان نور استان هر شب تعداد قابل توجهی از زائران راهیان نور را پذیرایی و اسکان می‌دهد عنوان کرد: کاروان‌های از استان‌های فارس، مازندران، تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و رضوی و خوزستان در مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان کرمانشاه حضور دارند.

یوسفی‌راد با بیان اینکه امنیت و آرامش موجود در کشور را مدیون خون شهدا می‌دانیم بیان کرد: شهدا در کنار رزمندگان، جانبازان و ایثارگران حق آبرو و حیات بر گردن مردم دارند و شهدای دفاع مقدس آبروی نظام اسلامی هستند که بزرگداشت مقام آنها وظیفه‌ای همگانی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار