مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در ماه رمضان 29 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر فراورده های دامی نظارت می کنند.
کد خبر: ۴۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 15 June 2015

 به گزارش ایرنا، صادق صالحی افزود: این اکیپ ها به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تولید ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در قالب 50 پرسنل دامپزشکی فعالیت می کنند.

وی از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در این ایام خبر داد و گفت: این طرح با هدف به حداقل رساندن شیوع بیماریهای مشترک ، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده های خام دامی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این طرح ، عملیات بازدید از تمامی مراکز تولید ، توزیع و استحصال فرآورده های خام دامی اعم از کشتارگاههای دام و طیور ، مراکز و کارگاههای بسته بندی گوشت و آلایش دامی ، خودروهای ویژه حمل اینگونه فرآورده ها ، سردخانه های نگهداری ، قصابیها ، مرغ و ماهی فروشیها ، رستورانها و اماکنی که از فرآورده های خام دامی استفاده می کنند در سطح استان تشدید خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه اکیپهای بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی ازاول ماه مبارک رمضان به مدت یکماه در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت می نمایند از تشکیل ستاد نظارت در مرکز استان و ستاد نظارت در ادارات دامپزشکی شهرستانها به منظور اجرای دقیق برنامه های نظارتی و عملیاتی با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در استان خبر داد.

صالحی در اجرای بهتر این طرح از مردم به عنوان ناظران و همیاران بازرسان بهداشتی دامپزشکی نام برد و افزود : از کلیه همشهریان انتظار می رود گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی مورد نیازخودرا از مراکزعرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی ادامه داد : همچنین به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی و همچنین لیبل هایی که در قسمت ران لاشه ها با تاریخ تولید ، انقضاء و مشخصات دام ذبح شده نصب می شود دقت کافی داشته و به هنگام خرید مرغ و آلایش خوراکی دامی به تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه فرمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان ازمردم خواست درصورت مشاهده تخلف دراین حوزه مراتب را در مرکز استان با شماره تلفن 33332800 و 1512 و در شهرستانها به ادارات دامپزشکی شهرستانها گزارش کرده تا برخوردهای قانونی لازم با متخلفین صورت پذیرد.

3006/6016
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار