مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ها و شرکت‌های مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۴ درصد معادل ۱۳ درصد از واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان کرمانشاه غیرفعال هستند.
کد خبر: ۴۹۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  تسنیم،محمد کریمی‌کرمانشاهی اظهار داشت: از 24 واحد مرغ تخم‌گذار در استان کرمانشاه اکنون 11 واحد فعال است و برخی از این واحدها نیز در گذشته واحدهای مرغ گوشتی بوده‌اند که به مرغ تخم‌گذار تغییر کاربری داده‌اند.

وی با بیان اینکه سرانه کشوری مصرف تخم‌مرغ 11 کیلوگرم است عنوان کرد: با توجه به رکود رد برخی از واحدهای استان کرمانشاه این استان نسبت به سرانه کشوری کمبود دارد و نیاز استان برآورده نمی‌شود بنابراین از استان‌هایی همچون قم، همدان و کاشان وارد می‌شود.

کریمی‌کرمانشاهی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مرغ تخم‌گذار راکد در استان به بانک بدهکار هستند گفت: این واحدها از سرمایه‌های ملی هستند و در صورت متعادل شدن قوانین بانکی و همکاری آنها بسیاری از مشکلات واحدهای مرغ تخم‌گذار استان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون نوسانات قیمت مرغ و تخم‌مرغ در استان کاهش یافته است افزود: اکنون قیمت مرغ مناسب، حقیقی و به نفع مرغداران است و نوسانات قیمت در گذشته ضربه سنگینی را به مرغداری‌ها وارد کرده بود.

کریمی‌کرمانشاهی با اشاره به اینکه ثبات و تعادل در قیمت سبب ایجاد امنیت برای مرغداری‌ها می‌شود گفت: هرچند واحدهای مرغ گوشتی دارای زحمت بسیاری هستند اما واحدهای مرغ تخم‌گذار نیازمند سرمایه در گردش بالایی هستند و این موضوع نیازمند توجه بیشتری است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار