رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۵۶ پرونده قتل که حکم آنها صادر شده بود به سازش ختم شده است.
کد خبر: ۴۹۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،جبار تجری  با بیان اینکه شورای حال اختلاف استان کرمانشاه در امورات قضائی و فرهنگی جزو استانهای برتر کشور است، اظهار داشت: از
ابتدای سال 95 تاکنون 56 پرونده قتل که حکم اعدام آنها صادر شده بود با تلاشهای شورای حل اختلاف استان به سازش ختم شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدای امسال 7642 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه وجود داشته است، اظهار کرد: کیفیت آرای صادر شده توسط شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه به طور قابل ملاحظه‌ای افت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه به 66 هزار و 40 مورد پرونده به صورت حکمی رسیدگی کرده‌اند، گفت: از این تعداد به 3648 پرونده اعتراض و 401 پرونده نیز نقض شده است.

تجری عنوان کرد: بر این اساس میزان پرونده‌های نقض شده استان کرمانشاه نسبت به کل آرای صادره 0.6 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است و میزان پرونده‌های نقض شده به اعتراض شده معادل 11 درصد است که از این لحاظ استان کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشوری و در رتبه 30 کشور قرار دارد.

وی تعداد قضات شوراهای حل اختلاف در استان کرمانشاه را 87 نفر اعلام و بیان کرد: میانگین رسیدگی توسط هر قاضی در استان کرمانشاه در سال 95 معادل 420 پرونده است که در 
مقایسه با میانگین کشوری معادل 670 پرونده جایگاه استان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است و در رتبه 29 قرار دارد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول سال گذشته 22 هزار و 356 مورد پرونده به ادارات شورای حل اختلاف وارد شده است، گفت: از این تعداد 14 هزار و 918 پرونده مختومه شده است.

تجری از فعالیت 152 شعبه حل اختلاف در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از این تعداد 117 شعبه شهری و 35 شعبه در روستاها فعالیت دارند و میانگین پرونده‌های وارده به هر شعبه شهری در استان کرمانشاه 728 پرونده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه استان کرمانشاه در قیمت تمام شده هر پرونده 23 است، عنوان کرد: قیمت تمام شده هر پرونده در استان 401 هزار و 920 ریال است و این قیمت در میانگین کشوری 349 هزار و 108 ریال است و رتبه استان در قیمت تمام شده هر پرونده در کشور 23 است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در سال گذشته را 96 هزار و 981 پرونده اعلام و اظهار کرد: 87 هزار و 539 مورد از این پرونده‌ها مختوم شده و 7 هزار و 642 مورد نیز از سال گذشته باقی مانده است.

تجری با اشاره به توجه خاص شورای حل اختلاف به توسعه و بهینه‌سازی این شوراها، اظهار کرد: در استان کرمانشاه چهار شعبه ویژه زندان وجود دارد که میزان پرونده‌های وارده این شعب و میزان پرونده‌های مختومه در سال گذشته صفر بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار