عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: زمانی بازار شهریور و بازگشایی مدارس به اندازه بازار شب عید شلوغ بود، اما اکنون ساعتی یک مشتری هم وارد مغازه‌ها نمی‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسین بیات ، اظهار کرد: اگرچه به بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم، اما خبری از رونق بازار بازگشایی مدارس در کرمانشاه نیست و رکود و کسادی که در ماه‌های گذشته داشتیم، همچنان در بازار ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بازار شهریور آنقدر شلوغ بود که با بازار شب عید برابری می‌کرد، اما اکنون رکود بازار بگونه‌ای شده که گاهی ساعتی یک مشتری هم وارد مغازه‌ها نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه با بیان اینکه رکود مربوط به صنف خاصی نیست و در تمام بازار وجود دارد، یادآوری کرد: رکود در واحدهای عرضه کیف و کفش، پوشاک، مانتو و 
شلوار و لوازم تحریر که بازارهای اصلی بازگشایی مدارس هستند بیشتر خود را نشان می‌دهد.

بیات با اشاره به اینکه رکود باعث شده بازار به سمت رقابت برود و خود واحدها نسبت به حراج و کاهش سود قانونی اقدام کنند، تاکید کرد: در چنین شرایطی دیگر بازار نیازی به بازرسی و فروش فوق‌العاده ندارد و همه چیز بر اساس رقابت پیش می‌رود.

وی افزود: فروشندگان برای اینکه بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند سود، قانونی را حتی از 20 درصد به 10 درصد هم کاهش می‌دهند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، بازار شهریور دیگر مانند سال‌های گذشته آن شلوغی و ازدحام را نخواهد داشت.

بیات در خصوص دلایل رکود بازار نیز گفت: کاهش قدرت خرید مردم از اصلی‌ترین دلایل رکود است، زیرا مردم بودجه خود را ابتدا صرف نیازهای اساسی می‌کنند و بعد اگر پولی بماند سراغ خرید کیف و کفش و لباس می‌روند.

وی بالا بودن تعداد واحدهای صنفی که ناشی از نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه است را عامل دیگری برشمرد و تصریح کرد: اکنون فقط در حوزه تریکو و پوشاک 1500 واحد مجاز داریم و باید 300 تا 400 واحد در صنف لباس فروشان را نیز به آن اضافه کرد، در حالیکه در شهری با جمعیت کرمانشاه تعداد واحدهای صنف تریکو و پوشاک و لباس فروشی باید حدود 400 تا 500 واحد باشد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار