معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ازخانواده‌ها خواست تلاش کنند، ذهنیت فرزندان خود را در خرید لوازم مدرسه به سمت قهرمانان ملی و اسطوره‌های داخلی سوق دهند.
کد خبر: ۴۹۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سیامک حجت الاسلامی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به فرزندان خود ذهنیت می‌دهند، تاکید کرد: خانواده‌ها باید فرزندانشان را به سمت انتخاب الگوهای مناسب راهنمایی کنند.

حجت الاسلامی یادآور شد: باید خانواده‌ها در خرید لوازم  مدرسه فرزندانشان سعی کنند تا طرح ها و تصاویر متناسب با شان و فرهنگ داخلی را انتخاب کرده و از خرید انواع نامتناسب آنها برای فرزندانشان صرف نظر کنند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از لوازم مدرسه به عنوان یک رسانه فرهنگی یاد و اظهار کرد: تصاویر و طرحهای روی لوازم مدرسه بار فرهنگی به همراه دارند و می‌توانند در شکل گیری شخصیت دانش‌آموزان اثرگذار باشند.

حجت الاسلامی اضافه کرد:  تصاویر و طرح‌های روی لوازم درس و مدرسه دانش آموزان حاوی پیام بوده و چه بسا انتخاب تصاویر نامتناسب بتواند در پررنگ کردن روحیه خشنونت و دیگر ناهنجاری‌ها در دانش اموز اثرگذار باشد.

حجت الاسلامی اظهار کرد: اگر کودکی یک شخصیت خاص را دوست داشته باشد آن را الگوی خود کرده و سعی خواهد کرد در انتخاب هایش نیز از همان الگوها استفاده کند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: وقتی مادر خانواده از باربی و بتمن و مرد عنکبوتی تعریف می‌کند، اینکه فرزندش هنگام خرید لوازم  مدرسه با این تصاویر را انتخاب کند، چندان دور از انتظار نیست.

حجت الاسلامی بیان کرد: شاید وقتی کودکی برای اولین بار تصویر مرد عنکبوتی را می بیند به نظرش زشت جلوه کند، اما وقتی همان کودک با شخصیت مرد عنکوبی آشنا می‌شود و با او همزادپنداری می کند، در انتخاب لوازم مدرسه اش سعی می کند تصاویر با مرد عنکبوتی را بخرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار