رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه نزدیک به هفت هزار شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه داشتیم، گفت: ارسال این پیامک‌ها که بر خلاف خواسته مصرف کننده صورت می‌گیرد، تخلف است و در بعد ملی پیگیر آن هستیم.
کد خبر: ۴۹۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری، یکی از مهمترین موارد شکایت مصرف کنندگان را دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه دانست و اظهار کرد: این پیامک‌ها یا تبلیغاتی هستند و یا درخواست فعال کردن سرویس‌های خدمات خاص را دارند.

وی ادامه داد: ارسال این پیامک‌ها چون بدون درخواست مصرف کننده است، حتی اگر با کسر هزینه هم همراه نباشد، چون بعد ایجاد مزاحمت دارد، تخلف محسوب می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی اپراتورهای تلفن همراه بدون اطلاع مصرف کننده خدماتی به او ارائه می‌دهند، یادآوری کرد: گاهی این اپراتورها با ارسال پیامک از ناآگاهی مصرف کننده استفاده کرده و خدماتی را به او تحمیل می‌کنند.

یاری آمار شکایت از اپراتورهای تلفن همراه را در کرمانشاه بسیار بالا دانست و تاکید کرد: در مدت حدود یکسال گذشته بین شش تا هفت هزار مورد شکایت در این خصوص داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان اپراتورها در کرمانشاه دعوت کردیم، اما متاسفانه آنها اختیار قانونی کافی برای رسیدگی به این امر و پاسخگویی در خصوص آن را ندارند.

به گفته این مسئول، این موضوع باید از طریق دفاتر اصلی اپراتورها در مرکز کشور پیگیری شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا پرونده‌های شکایات را تجمیع کردیم و از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده در تهران پیگیر آن هستیم تا از طریق دفاتر اصلی اپراتورها در تهران به موضوع  رسیدگی شود.

یاری عنوان کرد: البته اخیرا برخی اپراتورها برای فعال کردن یک سرویس چند بار پیامک فرستاده و از مصرف کننده سوال می کنند، اما این کار هنور در بعد گسترده انجام نمی‌شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار