سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: آسمان این شهرستان مرزی و گرمسیر از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 55 روز درگیر گرد و غبار بوده است.
کد خبر: ۴۹۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،امیرپرویز نجفی افزود: از مجموع روزهای غبارآلود، هشت روز در فروردین ، 18 روز در اردیبهشت ، 7 روز خرداد ، 10 روز تیر ، 10 روز مرداد و 2 روز در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین پارسال نیز در مجموع شهرستان مرزی قصرشیرین 119 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود. 

نجفی گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون در قصرشیرین 52 میلی متر باران باریده است.
طبق گزارش های ایستگاه هواشناسی کرمانشاه کم بارش ترین شهر مناطق مرزی و 
همچنین کل استان کرمانشاه امسال به لحاظ بارش باران قصرشیرین بوده به گونه ای که میانگین بارش های آن در سال زراعی جاری به 204 میلیمتر رسید که این رقم در مقایسه با سال زراعی گذشته 60 و نسبت به دوره بلندت 50 درصد کاهش نشان می دهد. 

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است. 

طبق توصیه پزشکان در روزهای غبار آلود باید افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند. 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار