فرماندار کرمانشاه از اجرای برنامه توسعه محور اشتغال از سوی دولت دوازدهم در روستاها خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸ 13 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه در جمع اهالی روستاهای مرکزی که در روستای حاجی آباد برگزار شد گفت: دولت دوازدهم تدبیر و امید برای توسعه متوازن در روستاها برنامه توسعه اشتغال محور را در دستور کار قرار داده و به زودی سهم تسهیلات توسعه اشتغال محور روستاهای استان نیز اعلام می شود.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین ما باید طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی، صنایع دستی و سایر طرح های اشتغال زایی روستایی با مشارکت خوب و شایسته جوانان آماده کنیم، تا بتوانیم سهم خوبی از سهمیه اختصاصی به شهرستان جذب نماییم.

وی با بیان عملکرد دولت گفت : به 98 روستای بخش مرکزی گاز رسانی شده و تعداد 98 روستای بخش مرکزی در حال انجام گازرسانی هستند و 28 روستا نیز طرح گازرسانی آن طراحی شده است.

فرماندار ضمن برجسته شمردن این خدمات، اظهار داشت: 150 میلیارد تومان در کمیته دوم برنامه ریزی شهرستان به پروژه های عمرانی شهرستان اختصاص داده شده که 3میلیارد آن علاوه بر 3و نیم میلیارد بودجه استانی به روکش و نگهداری راه های آسفالته فرعی و اصلی اختصاص داده شده است. 

رنجبر گفت: در راستای توجه شایسته دولت تدبیر و امید به عمران روستایی ضمن اینکه تاکنون 21 میلیارد تومان در 351 روستا برای بهسازی و عمران روستایی در شهرستان هزینه گردیده است، مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان برای روستاهای فاقد دهیاری از سوی دولت اختصاص داده شده که پروژه های آن تعریف شده و در کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز برای اجرای طرح های هادی در روستاها 6 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز اختصاص داده شده است.

وی افزود: انتظار داریم با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تخصیص اعتبارات که گامی مثبت در جهت تامین زیرساخت ها در شهرستان های غیر برخوردار است از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری شود. 

در ادامه رنجبر درخواست نمود: نمایندگان محترم از طریق ریاست محترم صدا و سیمای کشور پیگیر موضوع اختصاص کمک و اعتبار برای ایجاد گیرنده های تلوزیونی شبکه های ملی و استانی در تعدادی از روستاهای دهستان درود فرامان و قره سو شد.

فرماندار کرمانشاه گفت: ما اسامی این روستاها را از طریق بخشداری به نمایندگان محترم منعکس می کنیم .

در ادامه مشکلات مربوط به آبرسانی به روستاها خصوصا ترمیم و شکستگی پروژه های آبرسانی ، قطع برق در روستاهای دهستان های درود فرامان و قره سو ، آسفالت های محورهای اصلی راه های روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای پیگیری اتخاذ شد.

همچنین جاسمی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت به لحاظ تامین منابع درآمدی با مشکلاتی مواجه است گفت: باید سطخ توقعات را متناسب با امکانات موجود نمود، اما ما نمایندگان آمادگی داریم تا با همکاری مدیران از طریق مسئولان مرکز و کشوری اعتبارات بیشتری جذب و کمک و مساعدت بیشتری در جهت رفع مشکلات نماییم.

وی همچنین از مدیران خواست تا مشکلات را شناسایی و ضمن انعکاس به نمایندگان مردم هماهنگی بیشتری را در این راستا داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار