عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه مردم به شورای شهر نیز مانند بسیاری از نهادهای دیگر اعتماد ندارند، گفت: اگر بخواهم به شورای شهر دوره گذشته نمره بدهم، نمره آن بیش از هشت نخواهد بود.
کد خبر: ۴۹۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 13 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الله موسوی اجاق  اظهار کرد: متاسفانه مردم به شورای شهر هم مانند بسیاری از نهادهای دیگر اعتماد ندارند و البته مقصر هم خود همین مردم هستند که باید دقت بیشتری در انتخابشان می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد شوراها در ادوار گذشته را بررسی کنیم در برخی موارد حتی می‌توان به شورای شهر کرمانشاه نمره 22 را داد، اما نمره شورا در دور گذشته بیش از هشت نبوده است.

عضو شورای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دوره جدید هم اگر قرار باشد آسیب شورای شهر از فایده آن بیشتر باشد، حتما با انحلال آن موافقم. 

هزینه نگهداری شهر کرمانشاه 18 تا 20 میلیارد در ماه است

وی از رکود شدید مالی در شهرداری‌های کل کشور و از جمله شهرداری کرمانشاه یاد کرد و گفت: از 2400 شهرداری که در کشور داریم نزدیک به 2390 مورد آنها اعلام ورشکستگی کرده اند.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت و ساز است که به دلیل رکود در این بخش درآمدها بسیار کاهش یافته است.

عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه نیز با همین کاهش درآمد مواجه است، یادآوری کرد: این در حالیست که حفظ و نگهداری شهر بدون اضافه کردن هر چیز جدیدی حدود 18 تا 20 میلیارد تومان در ماه هزینه دارد.

به گفته موسوی اجاق با وجود این شرایط شهرداری کرمانشاه سعی کرده با کمترین هزینه طرح‌ها را خصوصا در بعد ترافیکی اجرا کند و در چند ماه اخیر حدود 700 طرح ترافیکی در کرمانشاه انجام شده است.

کرمانشاه را "شهر سبز" کنیم 

وی در ادامه با بیان اینکه تمام شهرهای کشور در حوزه خاصی برندسازی کرده اند، افزود: ما هم باید کرمانشاه را به عنوان "شهر سبز" معرفی کنیم.

عضو شورای شهر کرمانشاه یکی از دلایل معرفی شدن کرمانشاه به عنوان شهر سبز را پیشتازی در مدیریت و بازیافت پسماندها عنوان کرد و تاکید کرد: هیچ زباله‌ای در کرمانشاه دفن نمی‌شود و 100 درصد زباله‌ها تفکیک و بازیافت می‌شود.

موسوی اجاق معتقد است، کرمانشاه در این خصوص از بسیاری از شهرهای بزرگ کشور حتی تهران با اختلاف زیادی جلو است.

وی تاکید کرد: به علاوه ما در مدیریت نخاله‌های ساختمانی هم تنها شهری در کشور بودیم که صاحب سایت بازیافت نخاله شدیم.

عضو شورای شهر کرمانشاه دلیل دیگری که می‌توان بر اساس آن کرمانشاه را به عنوان شهر سبز معرفی کرد بالا بودن سرانه فضای سبز به اندازه 12.5 متر به ازاء هر نفر دانست که در این خصوص جایگاه چهارم کشور را داریم.

موسوی اجاق میزان کنونی فضای سبز شهر کرمانشاه را 1250 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: به علاوه پارک سراب قنبر به وسعت 1500 هکتار در دست احداث است که  ظرف سه تا چهار سال آینده بیش از 400 هکتار آن به نتیجه می‌رسد.

وی عنوان کرد: البته پراکندگی این فضای سبز چندان مناسب نیست و عمده تمرکز را در منطقه پنج داریم.

350 هزار نفر حاشیه‌نشین داریم که ریالی عوارض نمی‌دهند

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه به معضل بافت فرسوده و حاشیه نشینی هم اشاره داشت و افزود: در کرمانشاه 970 هزار نفر جمعیت داریم که 300 تا 350 هزار نفر از آنها حاشیه نشین هستند.

موسوی اجاق تصریح کرد: عمده حاشیه نشین‌ها در بافت کرمانشاه قدیم و یا شهرک‌های حاشیه‌ای از جمله دولت آباد، جعفرآباد، حکت آباد و... سکونت دارند.

به گفته وی، اکثر ساخت و سازهای حاشیه‌ای که صورت گرفته بدون مجوز بوده و این افراد یک ریال عوارض هم به شهرداری نمی‌پردازند و همین امر مشکلاتی را در ارائه خدمات به آنها ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: در برخی از این شهرک‌ها از جمله دولت آباد مسکن مهر هم ساخته شده که احداث آن فاجعه به بار آورده و تامین زیرساخت‌ها برای آن بسیار دشوار است.

پروانه مطب جدید در پارکینگ شهرداری صادر نمی‌شود

موسوی اجاق در ادامه به معضل ترافیکی محدوده پارکینگ شهرداری هم اشاره داشت و یادآوری کرد: حدود شش سال است که دیگر مجوز جدیدی برای مطب پارکینگ شهرداری صادر نمی‌شود.

وی گفت: به علاوه صدور پروانه برای پزشکان متخصص و فوق تخصص در هر نقطه دیگری که مشکل ترافیکی نباشد را نیز رایگان کردیم که مشوقی برای خروج پزشکان از محدوده‌های پرترافیک باشد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه معتقد است، حل این مشکل نیازمند همکاری‌های بین بخشی است و باید کلینیک‌های درمانی را در چهارگوشه شهر پراکنده کنیم. 


 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار