مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برخی از مناطق حفاظت شده استان از جمله "بیستون" نیازمند اصلاح مرز هستند و نزدیک شدن آنها به مناطق شهری مشکلاتی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۹۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 13 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،غلامحسین کاظمی اظهار کرد: برخی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرمانشاه نیاز به اصلاح مرز دارند، زیرا مرزبندی که برای آنها مشخص شده مربوط به چند دهه قبل بوده و امروزه با گسترش شهرها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در برخی مناطق از سوی مردم درخواست صدور مجوزها را داریم که به دلیل محدودیت‌ها امکان دادن مجوز را نداریم.

کاظمی با بیان اینکه اصلاح مرزها به معنای کاهش وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناطقی داریم که ارزش حفاظتی خود را از دست داده و در عین حال مناطق دیگری هستند که قابلیت این را دارند که به منطقه حفاظت شده تبدیل شوند.

به گفته این مسئول، یکی از مهمترین مناطقی که نیازمند اصلاح مرز است منطقه حفاظت شده "بیستون" می‌باشد که مصوبه آن مربوط به دهه 1350 است و اکنون به شهر نزدیک شده
است.

کاظمی عنوان کرد: بعد از منطقه حفاظت شده بیستون، در منطقه "قلاجه" هم باید اصلاحات مرز صورت گیرد.

وی ادامه داد: در عین حال می‌توانیم با خارج کردن برخی از مناطق از مدیریت محیط زیست، ارتفاعات هشیلان را به منطقه حفاظت شده تبدیل کنیم که ارزش محیط زیستی قابل توجهی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پنج منطقه شکار و تیراندازی ممنوع هم داریم که می‌توانند به منطقه حفاظت شده تبدیل شوند که از جمله آنها می‌توان به "زله زرد" و "امروله و دالاخانی" اشاره کرد. 

کاظمی با بیان اینکه اکنون 163 هزار هکتار از وسعت استان تحت مدیریت محیط زیست است، یادآوری کرد: این میزان حدود 6.7 درصد وسعت استان است که باید به استاندارد یازده درصد برسیم. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار