رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر دفاع مقدس در آذرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 16 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،لطف اله باوندپورافزود: این جشنواره در 2 بخش اصلی و ویژه و با 2 زبان فارسی و کردی هم زمان با سالگرد عملیات غرورآفرین مطلع الفجر در نیمه دوم آذر امسال در این شهرستان برگزارمی شود.

وی اظهار کرد: در بخش اصلی احیا فرهنگ شهادت، خاطرات جبهه وجنگ ، بسیج ودفاع مقدس ، نقش زنان دردفاع مقدس، نقش سنگرسازان بی سنگر و شهدای حرم و در بخش ویژه، گیلانغرب در دفاع مقدس، چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب ، عملیات مطلع الفجر و شهدای گیلانغرب به عنوان محورهای آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تعیین شده اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب گفت: مهلت ارسال آثار تا 30 مهرماه امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان است و علاقه مندان می توانند بدون محدودیت سنی در این جشنواره شرکت نمایند، مشروط بر اینکه آثار ارسالی در جشنواره های دیگر شرکت داده نشده باشند.

باوندپور افزود: درهریک از محورهای تعیین شده به پنج اثر برتر جوایز نفیس همراه با لوح اهدا خواهد شد.

این جشنواره در سال های گذشته به صورت استانی، منطقه ای و غرب کشور با شرکت 11 استان برگزار شده بود و اینک به جشنواره ملی ارتقا یافته است.

پشهرستان گیلانغرب به واسطه حماسه آفرینی ها و استقامت مردمانش در دوران دفاع مقدس عنوان دومین شهرستان مقاوم کشور را دارد.

شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس 750 شهید، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین پنج هزار و 800 شهید مهاجر نیز از سراسر میهن اسلامیمان در ایام هشت ساله جنگ تحمیلی در نقاط عملیاتی این شهرستان به دیدار حق شتافته اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار