فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب اعلام کرد که 80 درصد پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس در اين شهرستان منجر به مصالحه شده است.
کد خبر: ۴۹۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 17 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبري پليس، سرهنگ "بهروز سرتيپ نيا" با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري‌ها در پيشگيري اجتماعي از وقوع جرم، اظهار کرد: مراکز مشاوره پليس نقش بسزایي در کاهش مراجعات قضائي به کلانتري ها و دادسراها دارند.

وي با اشاره به ارجاع بيش از 500 پرونده از ابتداي سال جاري به دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري هاي شهرستان، گفت: آمارهاي موجود نشان مي دهد علت مراجعه اکثر مراجعان، مشکلات خانوادگي بوده است و از اين بين سهم قابل توجهي به تعارضات بين زوجين اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسيب هاي بعدي از جمله طلاق جلوگيري به عمل آمده است.

وی متذکر شد: طلاق موضوع بسيار نگران کننده اي است که آسيب هاي آن فقط متوجه طلاق دهنده و طلاق گيرنده نيست، افراد مطلقه و کودکان طلاق امرزوه درگير بسياري از آسيب هاي رواني و اجتماعي هستند که به صورت نيروي بالقوه براي انجام هرگونه بزه در جامعه تلقي مي شوند. 

اين مقام انتظامي تصريح کرد: مشاوران كلانتري‌ها، فرماندهان پاسگاه‌ها و روساي پليس‌هاي تخصصي به طور مستمر آموزش هاي لازم را در حوزه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در سطح مدارس، مساجد و جامعه ارائه مي کنند. 

سرهنگ سرتیپ نیا در پايان گفت: مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات روانشناختي، خانواده، ازدواج، تربيتي، شغلي، انتظامي، روانسنجي، مددکاري و... براي عموم مردم و با اولويت براي کارکنان خدوم ناجا و خانواده محترم آنان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار