استاندار کرمانشاه گفت: اشتغال اولويت اصلي استان است و فرمانداران بايد امكانات و اعتبارات شهرستان ها را در حوزه هايي به كار گيرند كه به ايجاد اشتغال براي جوانان و افزايش رونق اقتصادي كمك كند.
کد خبر: ۴۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دكتر رازاني در نهمين نشست شوراي اشتغال و سرمايه گذاري استان اظهار داشت: با تدبير مديريت ارشد استان يك كميسيون تخصصي اقتصادي تشكيل شده است كه در اين كميسيون تلاش مي شود طرح ها و برنامه هايي كه در كارگروه اشتغال مطرح مي شوند در ادامه منجر به اشتغال زايي بيشتر براي جوانان كرمانشاهي شوند.

استاندار كرمانشاه افزود: يكي از ايده هاي خوب مطرح شده در اين كميسيون توجه به ويژگي ها و پتانسيل هاي هر  شهرستان در زمينه اشتغال زايي است. 

اين مقام عالي استان عنوان كرد: هر كدام از مناطق استان داراي پتانسيل ها، استعدادها و ويژگي هاي خاص خود هستند به عنوان نمونه برخی شهرستانها داراي پتانسیلهای خوبی در زمینه فرش بافی، توليد عسل، گلیم بافی، تولید ابزار آلات موسیقی، چاقوسازی و ... مي باشند.

وي ادامه داد: در این راستا باید با توجه به پتانسیل های هر شهرستان، یک یا چند رسته اشتغال زا تعریف شود و از توسعه آنها با جدیت حمایت كرد.

دكتر رازاني تاكيد كرد: برنامه هاي هر شهرستان بايد محوريت اشتغال و با توجه به ويژگي هاي و استعدادها هر منطقه تدوين شود. 

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: اولويت اصلي استان اشتغال است و اعتبارات شهرستان ها بايد در حوزه هايي مصرف شود كه براي جوانان ايجاد اشتغال در پي داشته باشد و به رونق اقتصادي كمك مي كنند.

اين مقام عالي استان با تاكيد بر اين موضوع كه فرمانداران نقش بسيار تعيين كننده اي در اين زمينه دارند اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان ها كارگروه ويژه اشتغال و سرمايه گذاري را ايجاد كنند و تمامي منابع و امكانات موجود را براي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي به كار گيرند.

وي در دنباله سخنانش گفت: اشتغالزایی لزوماً نیازمند سرمایه گذاریهای بزرگ نیست و بسیاری اوقات میتوان با سرمایه های کوچک برای افراد بسیاری ایجاد اشتغال کرد و افراد را از مصرف گرايي به سمت توليد، اشتغال و توسعه هدايت كرد.

دکتر رازانی افزود: به عنوان نمونه در روستای ساتیاری، یک تعاونی تولید نان سنتی ایجاد شده که نان های تولیدی آن به کرمانشاه، تهران و حتی کشورهای اروپایی صادر می شود. بانوانی که در این واحد مشغول به کار هستند با 4 ساعت کار روزانه از یک درآمد مناسب برخوردار شده اند.

استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش كشاورزي را استعداد ويژه استان معرفي كرد و گفت: برخورداري از اقليم مناسب، و منابع آبي خوب و زمين حاصلخيز، كشاورزي را به 

استعداد اول استان بدل كرده است.

وي افزود: براي توسعه اين بخش بايد به دنبال ايجاد شهرك هاي دامپروري و يا گلخانه اي بود. شهرك قارچ ماهيدشت يك نمونه موفق از اين دسته است كه زمينه اشتغال حدود 50 نفر از 

فارق التحصيلان حوزه كشاورزي را فراهم كرده است و بايد اين تجريه هاي موفق دوباره تكرار شوند.

اين مقام عالي استان تصريح كرد: مديريت ارشد استان از ايجاد شهرك هاي اينچنيني در قالب كمك هاي فني و اعتباري و فراهم كردن زيرساخت ها كمك خواهد كرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين موضوع كه استان خواهان كسب درآمد از محل تغيير كاربري ها  نيست اظهار داشت: يك كارآفرين با سرمايه گذاري به دنبال ايجاد اشتغال و كاهش آسيب هاي اجتماعي است و بنابراين براي تشويق بيشتر بايد روند تغيير كاربري با كمترين مبلغ و در صورت امكان بدون هزينه صورت گيرد.

 در ادامه اين نشست موضوع كوتاه كردن روند بررسي فرايندهاي صدور مجوزها مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين نسشت مقرر شد دستگاه هاي اجرايي صادر كننده مجوز تا حداكثر 15 روز پس از دريافت درخواست ها به اين درخواست ها جواب بدهند و عدم پاسخ به منزله ي تاييد خواهد بود.همچنين مقرر شد يك هيئت حل اختلاف سه نفره متشكل از دستگاه متقاضي، دستگاه صادركننده مجوز و نماينده استانداري تشكيل شود و به موارد خاص رسيدگي كنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار