معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از والدین خواست تا روز اول مدرسه با فرزندان کلاس اولی خود به مدرسه بروند.
کد خبر: ۴۹۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سیامک حجت‌الاسلامی ، اظهار کرد: اختلال ترس از مدرسه در کلاس‌اولی‌ها ریشه در عوامل مختلفی دارد که یکی از مهمترین این عوامل به کم بودن ارتباطات آنها با اطرافیان برمی گردد.

 حجت‌الاسلامی رواج تک فرزندی را در وجود اختلال ترس از مدرسه در کلاس‌اولی‌ها بی تاثیر ندانست و افزود: امروزه اکثر کلاس‌اولی ها تک فرزند بوده و معمولا ارتباطات آنها محدود به والدینشان است و به خاطر وابستگی زیاد به والدین خود، دوری از آنها برایشان سخت است.

معاون کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اضافه کرد: در گذشته خانواده‌ها تعداد فرزندان بیشتری داشتند و کلاس‌اولی‌ها با دیدن خواهر و برادرهای خود شوق و ذوق مدرسه رفتن پیدا می کردند و برای مدرسه رفتن لحظه شماری می‌کردند.

حجت‌الاسلامی بیان کرد: کلاس‌اولی‌ها مدرسه را محیط غریبی می‌بینند که هیچ آشنایی با آن نداشته و همین باعث ترس و واهمه آنها از مدرسه رفتن می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید کلاس اولی های خود را چند روز اول مدرسه همراهی کنند، افزود: این موضوع برای کلاس اولی‌هایی که اختلال ترس از مدرسه دارند، ضرورت دارد.

حجت‌الاسلامی افزود: همراهی والدین در چند روز اول مدرسه برای کلاس اولی ها حساس توصیه می شود و حتی والدین می توانند با هماهنگی اولیای مدرسه سر کلاس درس نیز با فرزندشان حاضر شوند.

وی ادامه داد: حضور والدین کلاس‌اولی های حساس تا زمانی که فرزندشان با محیط مدرسه خو گرفته و با هم کلاسی‌های خود دوست شود، توصیه می‌شود.

حجت‌الاسلامی پیش‌دبستانی رفتن را در آشنا شدن کودکان با محیط رسمی آموزش سودمند دانست و افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های تک فرزند حتما فرزندان خود را یک سال قبل از مدرسه به پیش دبستانی بفرستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار