معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه عامل اصلی مرگ ماهیان در رودخانه "گاماسیاب" را خشکسالی و کاهش آب این رودخانه عنوان کرد.
کد خبر: ۴۹۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کاظم علیزاده، اظهار کرد: دهه اول شهریور شاهد مرگ تعدادی از ماهیان رودخانه گاماسیاب بودیم که عامل این مرگ و میر خشکسالی و کاهش آب این رودخانه بوده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که آب رودخانه کم شود، اکسیژن مورد نیاز برای ماهی‌ها وجود نخواهد داشت و همه آنها از بین می‌روند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: وقتی که آب رودخانه کم باشد همان میزان آب کم هم چون راکد می‌شود آلوده خواهد شد و همین آلودگی هم مزید علت برای مرگ ماهیان بوده است.

به گفته این مسئول، آنچه که اکنون در گاماسیاب جریان دارد عمدتا فاضلاب شهر و کارخانه قند بیستون است و همین امر نیز عامل دیگری برای آلوده بودن آب و مرگ ماهیان است.

علیزاده معتقد است، اگر رودخانه آب فراوان داشته باشد ورود این فاضلاب‌ها کمتر باعث آلودگی آن و مرگ آبزیان خواهد شد، اما به دلیل خشکسالی، آلودگی ناشی از فاضلاب خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلفات ماهیان در رودخانه گاماسیاب طی چند روز رخ داده و تعداد زیادی از ماهی‌ها از بین رفتند، عنوان کرد: این مرگ و میر هنوز هم کم و بیش ادامه دارد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته آزمایش‌هایی هم روی آب رودخانه و برای تعیین آلودگی آن انجام شده که نتیجه آن بزودی مشخص می‌شود. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار