معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي و بانك هاي استان بايد با اولويت كاري نسبت به حل مشكلات طرح هاي توليدي اقدام كنند.
کد خبر: ۴۹۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 19 September 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي در يكصدو بيست و چهارمين جلسه كارگروه تسهيل رفع موانع توليد كه با حضور مديران اجرايي و بانك هاي عامل ذيربط در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: اين كارگروه به جهت حمايت و پشتيباني از رونق توليد از اين توانايي برخوردار است كه مصوبه و تصميماتي اتخاذ كند كه مسائل و مشكلات پيش روي طرح هاي توليدي با بانك ها را رفع نمايد لذا همه موظف به تمكين اين مصوبات هستند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با تاكيد بر توجه به پتانسيل هاي بخش كشاورزي اظهار داشت: پيگيري هاي لازم به منظور افزايش سهم استان از منابع تسهيلات رونق توليد بعمل خواهد آمد.

مهندس رضا رحيمي با اشاره به پيگيري اخذ سهميه براي بانك هاي استان از محل ماده 35 بودجه سال 1395 تاكيد كرد: : با توجه به مشكل بيكاري استان تمامي دستگاه ها و بانك ها بايد با اولويت كاري نسبت به حل مشكلات طرح هاي توليدي بپردازند و همواره در اين مسير نهايت اهتمام خود را بكار گيرند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بيان داشت: همه بايد از رونق توليد و حل مشكلات طرح هاي توليدي كه منجر به ايجاد اشتغال و رفع مشكل بيكاري در استان مي شود، حمايت و پشتيباني كنيم.

در اين جلسه چندين واحد توليدي از جمله شركت خوش طعم ستقر، بسته بندي خشكبار، شركت گيتي افزوز توليد كننده آسفالت، شن و ماسه، قير، بتون آماده و تيرچه بلوك، شركت بيستون، شركت ايران سوله و تعاوني 907 سرپل ذهاب توليد كننده قطعات بتني كه با بانك هاي عامل در خصوص معوقات بانكي و همچنين برخي دستگاه هاي اجرايي داراي مشكل هستند مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد كه بانك ها و دستگاه هاي ذيربط نهايت همكاري و مساعدت خود را با اين طرح ها جهت رفع مشكلاتشان انجام دهند.

شايان ذكر است در اين جلسه براي شركت بيستون مصوب شد با توجه به توجيهات اقتصادي طرح و اعلام آمادگي مجري بابت همكاري در اصلاح مسير دسترسي و با عنايت به اينكه اصلاح در حريم جاده صورت مي گيرد، منابع طبيعي مساعدت لازم را معمول نمايد.

همچنين براي شركت ايران سوله نيز با عنايت به تغيير كاربري در دهه 50 و اينكه فعاليت غير اقتصادي به فعاليت اقتصادي تبديل شده و ملاحظات زيست محيط نيز بهبود يافته و آلودگي كم شده لذا مصوب شد نهايت مساعدت اعمال شود.

در ادامه براي شركت خوش طعم سنقر هم مقرر شد براي واحدهايي كه تسهيلات از محل تبصره هاي سنوات گذشته دريافت نموده اند و بانك بدهي را با دولت تهاتر كرده است استعلامي مبني بر ارائه راهبرد عملياتي از مركز بعمل آيد و تا تعيين تكليف اين موضوع در اختيار مجري قرار گرفته و اخلالي در توليد واحد ايجاد نشود.

براي شركت گيتي افزوز نيز مصوب شد با 7 درصد پيش پرداخت ظرف 45 روز و تقسيط 5 ساله توسط بانك صادرات همكاري لازم صورت گيرد.

در پايان براي شركت تعاوني 907 سرپل ذهاب هم مقرر شد 5 درصد معوقات اين تعاوني پرداخت شود و معوقات آن 5 ساله هم تقسيط شده و با پرداخت 2 ميليارد تومان سرمايه گردش از محل رونق توليد براي آن موافقت شد.

 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار