رئیس پلیس راه استان از اقدام ضربتی و شایسته عوامل پلیس راه روانسر در پی بی توجهی راننده کامیون حامل شن خبر داد و گفت: این افراد برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه رانندگی، شخصاً نسبت به پاکسازی سطح جاده اقدام کردند.
کد خبر: ۴۹۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 19 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" در این ارتباط گفت: ماموران گشت پلیس راه روانسر متوجه ریزش شن در این محور شدند، لذا برای دفع خطرات احتمالی، با تهیه بیل اقدام به پاکسازی مسیر تردد وسایل نقلیه کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تردد ایمن وسایل نقلیه در سطح جاده ها، افزود: تردد در سطح جاده ها، هر لحظه آبستن حادثه است، اما این حوادث به نظر ما هیچ وقت تصادفی نیستند و اعتقاد داریم، قبل از هر حادثه تخلف و یا یک بی احتیاطی روی می دهد.

سرهنگ حیدری در ادامه اظهار کرد: یکی از خطرات بالقوه لغزنده شدن سطح جاده ها به علل گوناگون است از جمله ریزش انواع مایعات و جامدات از وسایل نقلیه روی جاده است، که ناگهانی روی می دهد و باعث لغزندگی و بر هم خوردن تعادل خودروها می شود، که نمونه این واقعه روز گذشته در محور روانسر به پاوه روی داد.

وی افزود: در این اتفاق درب کامیون باز شده و شن به طول 100 متر، سطح آسفالت را لغزنده کرده بود، لذا در این گونه وقایع مجالی برای تعلل و منتظر ماندن حضور عوامل راهداری وجود ندارد و به اصطلاح خطر بیخ گوش رانندگان عبوری است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در اینگونه حوادث هرکس در صحنه رویداد حضور دارد، چه پلیس و چه غیر پلیس، از لحاظ وجدانی وظیفه دارد اقدام به رفع آن کند که در حادثه روز گذشته ماموران پاسگاه پلیس راه روانسر شخصاً با تهیه بیل نسبت به پاکسازی سطح جاده و در نهایت دفع خطرات احتمالی اقدام کردند و این حس مسئولیت پذیری، قابل ستایش است.

رئیس پلیس راه استان در خاتمه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد واژگونی کامیون های حامل سوخت ایرانی و عراقی در محورهای مواصلاتی استان روی داده است که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس راه و سایر ارگان های امدادی صحنه این حوادث مدیریت شده و با کمترین خسارات ختم به خیر شده اند، اما لازم است در سطح مدیریت بحران استان برای پیشگیری و از وقوع این نوع حوادث و مدیریت تبعات احتمالی آن مانند انفجار در مناطق مسکونی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع و... پیش بینی های لازم صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار