رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه در آستانه ایام تاسوعا و عاشورا هیچ افزایشی در قیمت گوشت نداشته ایم، از هیات‌های مذهبی خواست گوشت مورد نیاز برای تهیه نذری را از قصابی‌های مجاز تهیه کنند.
کد خبر: ۵۰۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 28 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسن آمویی، اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا که پخت انواع نذری زیاد می‌شود، مصرف گوشت هم مقداری بالامی‌رود که البته شدت آن مانند سنوات گذشته نیست.

وی ادامه داد: با وجود افزایش تقاضا در این ایام، هیچ افزایشی در قیمت گوشت نداشته ایم و از قصابی‌ها تقاضا کرده ایم گوشت را با همان قیمت قبلی به مردم عرضه کنند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه افزود: در این شرایط قصابان سود چندانی از فروش گوشت نمی‌برند، اما برای رفاه حال مردم و هیات‌های مذهبی قیمت را تغییر نداده ایم.

آمویی بیشترین گوشتی که در این ایام مورد استفاده قرار می‌گیرد را گوشت گوساله دانست که بازار بیشتری دارد و قیمت نرمه پاک شده آن در داخل مغازه‌ها اکنون حدود کیلویی 42 هزار تومان است.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از گوشت سالم و مجاز در تهیه نذری هیات‌های مذهبی هم اشاره کرد که با سلامت مردم در ارتباط است و از هیات‌ها خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کنند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه استفاده از گوشت غیراستاندارد را زمینه‌ساز انتقال بسیاری از بیماری‌ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانست که هنوز خطر آن وجود دارد.

آمویی عنوان کرد: به علاوه مراکز و افراد سودجویی هستند که گوشت ناسالم که تحت نظارت دامپزشکی نیست را با قیمت کمتر عرضه می‌کنند که هیات‌ها باید مراقب این مراکز باشند و فریب قیمت پایین آنها را نخورند.

وی از فعالیت حدود 200 قصابی مجاز در کرمانشاه خبر داد و از هیات‌ها خواست گوشت نذری خود را فقط از این مراکز مجاز تهیه کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار