معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از رشد 35 درصدی تولید فرش دستباف در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 03 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی اسماعیلی، گفت: در شش ماهه امسال 74 هزار مترمربع فرش دستباف در استان کرمانشاه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 30 تا 35 درصد رشد داشته است.

وی بیشترین میزان فرش بافته شده در استان را به ترتیب مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب دانست.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص بازار فروش فرشی که در کرمانشاه تولید می‌شود نیز اظهار کرد: بخشی از فرش های تولیدی در نمایشگاه‌های تخصصی داخل استان به فروش می‌رود، برخی در سایر استان‌ها و حتی بخشی از آن به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

اسماعیلی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرش استان در نیمه اول امسال، یادآوری کرد: در این مدت 2828 مورد صدور و تمدید کارت قالیبافی در استان داشتیم و برای 22 کارگاه قالیبافی متمرکز و غیرمتمرکز نیز مجوز صادر شده است.

وی از صدور 83 مورد مجوز مشاغل خانگی نیز در شش ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت 8900 مورد بازدید از کارگاه‌های قالیبافی خانگی صورت گرفته است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون 57 هزار نفر در کرمانشاه دارای کارت قالیبافی هستند، تاکید کرد: البته همه این افراد فعال نیستند.

اسماعیلی تعداد قالیبافان بیمه شده استان را نیز حدود 9 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سالیان گذشته حدود 14 هزار بیمه شده در استان داشتیم، اما بنا به دلایل متعدد تعداد بیمه شدگان کاهش پیدا کرد.

وی از فعالیت 105 کارگاه قالیبافی متمرکز و نیمه متمرکز نیز در استان خبر داد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار