رئیس پلیس راهور استان، نقص علائم و تجهیزات ترافیکی و نیز نواقص شبکه معابر را از معضلات اصلی ترافیک شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: خیابان‌های شهر دیگر گنجایش این حجم خودرو را ندارند.
کد خبر: ۵۰۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 04 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، سرهنگ "فضل الله شیری" در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه اعمال مقررات صرفاً به معنای صدور برگ جریمه برای راننده نیست، گفت: در حوزه اعمال مقررات در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۳۹۰ هزار برگ جریمه برای ۴۰۷ هزار فقره صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی اعمال قانون های صورت گرفته، تصریح کرد: مبلغ کل اعمال قانون بیش از ۱۳0 میلیارد ریال بوده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: تعداد تخلفات حادثه ساز با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، ۶ هزار و ۷۱۹ فقره بوده است، همچنین تعداد هشت هزار و ۴۳۶ دستگاه خودرو و پنج هزار و ۱۷ دستگاه موتورسیکلیت طی مدت مذکور توقیف و اعمال قانون شدند.

سرهنگ شیری به کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و خسارتی طی ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار و 630 فقره تصادف ثبت شده که ۵۷۲ فقره خسارتی و بیش از ۱۰۴۹ مورد جرحی بوده است.

وی از افزایش پنج درصدی کشته های تصادف طبق آمار پزشک قانونی خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۴ درصد عابران پیاده، ۹ درصد موتورسیکلت سواران، ۲۸ درصد رانندگان و در مجموع ۸۸ درصد کشته ها مرد و ۱۲ درصد را زنان تشکیل داده اند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه کرمانشاه، اسلام آبادغرب و هرسین پرحادثه ترین شهرهای استان گزارش شده اند، ادامه داد: عدم توجه به جلو با ۳۴ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۱ درصد و عدم رعایت فاصله طولی با ۹ درصد بیشترین علل تصادفات را تشکیل داده اند.

سرهنک شیری متذکر شد: در بررسی های به عمل آمده در بین متوفیان ۳۲ درصد از آنها را افراد بیسواد، ۴۰ درصد را افراد بین رنج سنی ۴۵ تا ۷۰ سال  تشکیل می دهند.

وی در ادامه به اجرای ناموفق طرح ترافیکی خیابان سیلو اشاره کرد و گفت: بدلیل عدم مطالعه کافی، این طرح با مشکل ترافیک در خیابانهای مجاور همراه شد، لذا بر اساس مصوبات صورت گرفته اجرای این طرح بزودی متوقف می شود.

این مقام انتظامی با توجه به بازگشایی مدارس گفت: متاسفانه برای ایمنی دانش آموزان اقدام به خط کشی عابر پیاده در مقابل مدارس نشده است که در این زمینه شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

سرهنگ شیری از تمدید طرح زوج و فرد تا پایان امسال در خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: با توجه به حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر به ویژه در ساعات بعدازظهر، طرح زوج و فرد که از 15 شهریور شروع شده تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی در ادامه نقص علائم و تجهیزات ترافیکی و نیز نواقص شبکه معابر را از معضلات اصلی ترافیک شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: خیابان‌های شهر دیگر گنجایش این حجم خودرو را ندارند، از طرفی پیاده‌روها نیز به اشغال برخی کسبه درآمده و مردم نیز برای تردد بویژه در خیابان‌های اصلی شهر از جمله خیابان مدرس مجبور به ورود به حریم خیابان شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: ترافیک کلانشهر کرمانشاه و معضلاتی که در معابر وجود دارد به حدی است که اگر سر هر کوچه هم یک نیروی راهور گذاشته شود، باز هم مدیریت آن دشوار است و باید از سیستم کنترل ترافیک هوشمند استفاده شود.

سرهنگ شیری با بیان اینکه کشورهای دیگر به سمت استفاده از سیستم کنترل ترافیک هوشمند در حال حرکت است، گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه تنها هشت دوربین داریم.

وی با اشاره به جانمایی 90 نقطه برای نصب دوربین‌های کنترل ترافیک، گفت: شهرداری برخی تجهیزات را تهیه کرده و بستر فیبر نوری هم فراهم شده و تنها برگزاری مناقصه آن مانده که این کار انجام شود و بعد از آن پایش تصویر به پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار