کد خبر: ۵۰۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ 08 October 2017
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 291 هزار و 518 راس در زمینه بیماری های دامی  مایه کوبی شده اند.

مهدی حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین در 6 ماهه امسال 43 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان مبتلا و یک نفر فوت شده که ضروری است مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: در زمینه تب کریمه کنگو نیز 371 هزار متر مربع سم پاشی محیطی و 183 هزار راس دام علیه این ناقل تب کنگو واکسینه شده اند.

وی گفت: در بحث بیماری هاری نیز امسال مجوز واکسیناسیون دام های بومی هم اخذ شد و 9 هزار 62 راس واکسیناسیون دام انجام شد.

حسینی خاطرنشان کرد: حفظ سرمایه های دامی با تامین بهداشت دام با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه از اهداف مد نظر است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: رسیدن به اهداف تنها توسط دستگاه های متولی امکان پذیر نیست و باید سایردستگاه ها و به ویژه مردم همراهی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: دو مقوله بهداشت دام و بهداشت فراورده های دامی نیز در دستور کار است که مردم و مصرف کنندگان نیز باید یاری کننده ما باشند و فراوده های دامی و دام را از مراکز مورد تایید دام پزشکی تهیه کنند.

وی بیان کرد: در بحث تغییر الگوی مصرف فراورده های خام دامی نیز باید نکاتی مدنظر باشد و اموزش های لازم باید در این زمینه ارائه شود که رسانه در این زمینه بسیار نقش اثر گذار خواهند داشت.

حسینی افزود: نظارت بر زبح و صید شرعی نیز از دیگر وظایف اداره دامپزشکی است که در تمام کشتارگاه ها ناظرین شرعی مستقر هستند و همچینن آموزش های لازم نیز ارائه می شود.

این مسؤول ادامه داد: مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مردم گوشت را 24 ساعت در دمای یخچال نگه داری کنند تا عوامل عفونی گوشت از بین برود.

وی ادامه داد: تنها مرز فعال در زمینه واردات کوهک سراوان است که تا کنون بیش از 36 هزار راس واردات گوساله داشته ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار