جلسه برگزاری ستاد اربعین در کرمانشاه با حضور مدیرکل، معاونین، رئیس اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار گردید.
کد خبر: ۵۰۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 08 October 2017
پبه گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ امروز یکشنبه (16 مهر) جلسه برگزاری ستاد اربعین در کرمانشاه با حضور مدیرکل، معاونین، رئیس اداره امور فرهنگی و روابط عمومی و روسای شهرستان های تابعه در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

رحیم جعفری با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان قرارگاه فرهنگی، باید تاثیرگذارتر از همه موکب ها باشد و این مستلزم  خلاقیت و همکاری همه همکاران، انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن برشمردن استراتژیک بودن، محور تردد بین  شهرستان¬های کرمانشاه و اسلام آبادغرب گفت: کرمانشاه همیشه مسیر زوار بوده  و امسال این مهم دامنه دارتر است.

جعفری گفت: مسیر شهرستان کرمانشاه تا شهرستان اسلام آباد بسیار ویژه باید دیده شود و  برای انجام  این مهم باید از ظرفیت¬های تبلیغاتی و اطلاع¬رسانی استان استفاده شود.

وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره دل نوشته ها و سفرنامه های زائرین، مسابقه عکاسی در قالب ثبت وقایع و تصویر در طول مسیر زائرین، می توان هم انگیزه و اشتیاقی در بین هنرمندان ایجاد کرد و هم  استان کرمانشاه را به دیگر استان ها شناساند. 

بابلی، معاون اداری و مالی ضمن ارائه گزارشی از برنامه های ستاد اربعین اظهار داشت: برگزاری مستمر جلسات با انجمن های همکار با ستاد، برپایی کنگره شعر ملی عاشورا ، برگزاری نشست های تخصصی و شعر خوانی، برپایی برنامه های تخصصی در مکان هایی که زائرین توقف می کنند را از برنامه های این اداره کل اعلام کرد.

وی تجلیل از خادمین موکب ها و فعالان رسانه ای، محیط آرایی متناسب و مناسب در شهرستان هایی که در مسیر قرار دارند را از برنامه های پیش بینی شده ستاد اربعین اعلام کرد.

همچنین تعامل سازنده با کانون های فرهنگی و هنری و استفاده از ظرفیت موجود مساجد را از برنامه های در دست اقدام اداره کل در ایام اربعین خواند.

بابلی در خصوص اعتبارات این ستاد گفت: برآورد های مالی انجام شده و به وزارت اعلام  کرده ایم و هدف ما ایجاد دستاورد های  مختلف  در سطح استان است.

محمدی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی نیز اظهار داشت: در همه حوزه های فرهنگی باید تاثیرگذاری خود را بر روی زائرین داشته باشیم.

وی گفت: میتوان با انتخاب برترین های رسانه در اربعین، دامنه اطلاع رسانی را بیشتر کرد و با برپایی مراسمات شعرخوانی و قرائت اشعار آیینی می توان فضا را معنوی تر کرد. 

خرسندپور، معاون هنری و سینمایی نیز اربعین را فرصت مغتنمی برای نشان دادن پتانسیل و توان استان دانست و گفت؛ اربعین فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی¬های فرهنگی و هنری کرمانشاه است و ما از هنر هنرمندان استان بهره خواهیم برد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار