مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در موکب های زوار اربعین حسینی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 09 October 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل ازفارس، حجت الاسلام رحیم جعفری در جلسه ستاد اربعین کرمانشاه که در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا بوده و امسال نیز با فعال شدن مرز خسروی، این دامنه گسترده تر می شود.

جعفری محور کرمانشاه تا اسلام آباد را از مناطق حساس استان برای تردد زوار برشمرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با ایجاد قرارگاه فرهنگی در مناطقی اینچنینی، به یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین موکب ها تبدیل شود.

وی سایر معاونت های این اداره کل را برای ابداع  و نوآوری در امور فرهنگی اربعین ترغیب کرد و افزود: برپایی برنامه های فرهنگی در موکب ها علاوه براینکه زوار را با شهر متمدن کرمانشاه آشنا می کند مشوقی برای دیگر هنرمندان خواهد شد.

به گفته جعفری، برگزاری مسابقه عکاسی در قالب ثبت وقایع و تصویر در مسیر زائران و برگزاری جشنواره دل نوشته و سفرنامه از جمله برنامه های فرهنگی است که باید در این موکب درنظر گرفته شود.

در ادامه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: میزبانی زوار حسینی علاوه بر اجر معنوی فرصتی برای اطلاع رسانی و بازگو کردن فرهنگ و هنر این دیار است.

آرشام خرسندپور افزود: از هنرمندان استان برای استفاده از این فرصت بهره مند خواهیم شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار