مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت:هر سهمیه ای که از سد گاوشان به "قره‌سو" اختصاص دهیم به این رودخانه نخواهد رسید و بین راه توسط کشاورزان برداشت می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 10 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان ، با اشاره به اینکه زمانی مقرر شد سهمیه ای از سد گاوشان برای کمک به تامین آب رودخانه قره‌سو در نظر گرفته شود، اظهار کرد: این سهمیه هرگز به رودخانه قره‌سو نخواهد رسید.
 
وی با اشاره به مسیر حدود 70 کیلومتری که باید از سد گاوشان تا رودخانه قره‌سو طی شود تا این سهمیه به رودخانه برسد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حاشیه این رودخانه کشاورزان تمام آبی که رهاسازی می‌شود را برداشت می‌کنند و چیزی به رودخانه قره‌سو نخواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: در این مسیر کشاورزان به سهم آب خود قانع نیستند و با استفاده از موتورپمپ تمام آبی که وارد کانال بشود را برداشمی‌کنند.
 
امیریان از برخورد جدی با این افراد و جمع‌آوری موتورپمپ‌های غیرمجاز هم خبر داد و افزود: متاسفانه این افراد متخلف دوباره موتورپمپ‌های خود را برقرار می‌کنند و جلوی آب کانال را می‌گیرند.
 
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی به حجم بسیار عظیمی از آب نیاز داریم که مقدار کمی از آن وارد رودخانه قره‌سو شود و این رودخانه را احیا کند.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در خصوص سد لاستیکی که چند سال قبل احداث آن بر روی رودخانه قره‌سو آغاز شد، افزود: این سد هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.
 
به گفته این مسئول، قرار است این سد در فصل بارندگی بخشی از آب را در رودخانه ذخیره کند تا در فصل گرما به این شدت دچار کم آبی و خشکی نشود. 
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
آخرین اخبار