مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه با اشاره به سابقه درخشان استاندار جدید کرمانشاه در به سامان رساندن ساخت مصلاها به ویژه در استان لرستان، ابراز امیدواری کرد: در دوران مدیریت کاری جدید استان، حداقل فاز اول مصلای کرمانشاه به سامان برسد.
کد خبر: ۵۰۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 10 October 2017
به گزارش خر گزاری تابناک به نقل از ایسنا،بحجت الاسلام جواد کرمي ، با اشاره به متوقف بودن روند ساخت مصلای کرمانشاه، از سرگیری کار احداث این پروژه را منوط تخصیص اعتبارات دانست.

وی با بیان اینکه مصلاهای کشور ردیف اعتباری دارند، عنوان کرد: معمولا و به ویژه در چند سال اخیر این اعتبارات روی کاغذ می ماند و پرداخت نمی شود.

مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه با اشاره به نامه نگاری‌های اخیر صورت گرفته برای تخصیص اعتبار برای ادامه کار ساخت مصلا، عنوان کرد: قرار شده آقای سلیمانی نماینده مردم
استان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق مجلس رایزنی هایی را برای تخصیص اعتبار به این پروژه داشته باشد.

کرمی با اشاره به پای کار بودن سپاه پاسداران برای انجام پروژه های محرومیت زدایی، اضافه کرد: مذاکراتی با مسئولین ارشد سپاه برای ادامه ساخت این پروژه از محل پروژه های محرومیت زدایی سپاه انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

کرمی سپس با اشاره به پیشرفت 15 تا 20 درصدی  فاز اول پروژه ساخت مصلای کرمانشاه، عنوان کرد: کار ساخت مصلای کرمانشاه از حدود یک سال گذشته به دلیل نداشتن اعتبار در مرحله فونداسیون متوقف شده است.

مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه اضافه کرد: اگر تخصیص اعتبار برای ادامه کار پروژه ساخت مصلا نداشته باشیم، چه بسا در همین مرحله آهن های آن بپوسند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود پنج میلیارد تومان برای ساخت مصلای کرمانشاه هزینه شده، عنوان کرد: سه میلیارد تومان از این مبلغ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 90 اختصاص و هزینه شده است.

کرمی با بیان اینکه برای اتمام فاز اول پروژه  به حدود 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار، فاز اول این پروژه با کار شبانه روزی ظرف مدت دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه شامل مسجد و شبستان‌ها خواهد بود، افزود: فاز دوم مصلای کرمانشاه نیز شامل ساخت فضاهای جانبی نظیرآمفی تئاتر، کتابخانه، دارالشفاء، کافی نت، سالن ورزشی، سالن غذاخوری و... خواهد بود.

کرمی بیان کرد: برنامه ریزی شده فاز سوم مصلای کرمانشاه شامل فضاهای تجاری برای اداره امور مصلا در آینده باشد.

کرمی بیان کرد: مصلای کرمانشاه در زمینی به مساحت 12 هکتار در سه فاز ساخته خواهد شد و مجموع اعتبار مورد نیاز برای اتمام ساخت هر سه فاز این پروژه 100 میلیارد تومان برآورد شده است.

کرمی با بیان اینکه پروژه مصلای کرمانشاه در زمان بهره‌برداری به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی غرب کشور مطرح خواهد شد، عنوان کرد: ساخت این مجتمع از نیازهای کرمانشاه است، زیرا در حال حاضر هیچ محلی برای برگزاری اجتماعات عظیم مردمی در کرمانشاه نداریم. 

مصلای بزرگ کرمانشاه  سال 90 و در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در ضلع شرقي ميدان شهدا کرمانشاه کلنگ زنی شد.



 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار