مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب استان کرمانشاه گفت: ۱۴۰۰ مگاوات به ظرفیت برق تولیدی استان کرمانشاه اضافه خواهد شد تا بستر سرمایه گذاری را فراهم می کند.
کد خبر: ۵۰۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 10 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، علی چل امیرانی امروز دوشنبه در جلسه شورای عالی قشر بسیج کارمندی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه کرمانشاه ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد اظهار داشت: برق منطقه ای غرب در استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام چهار میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب استان کرمانشاه مساحت تحت پوشش سه استان را ۷۱ هزار کیلومتر اعلام و عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برق در استان کرمانشاه تولید می شود که 
در ساعات اوج مصرف به ۷۸۰ مگاوات نیز می رسد.

چل امیرانی میزان برق تولیدی در استان را بیش از مصرف دانست و گفت: یک هزار و ۴۰۰ مگاوات دیگر هم به ظرفیت برق تولیدی استان اضافه خواهد شد که بستر سرمایه گذاری را در
استان فراهم می کند.

وی این اقدام را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: ترکیب مصرفی برق در استان ما به گونه ای است که ۴۰ درصد برق تولیدی صرف صنعت و کشاورزی می شود که این آمار از میانگین کشوری نیز پایین تر است.

چل امیرانی میانگین مصرف سرانه برق در کشور را ۲.۵ برابر میانگین جهانی دانست و با اشاره به اینکه ما از پر مصرف ترین مردمان هستیم، گفت: باید الگوی مصرف خود را اصلاح کنیم.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار