معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره سمت و سو گرفتن رشته‌های تحصیلی دانشگاه به سمت رشته های متناسب با نیاز بازار کار، گفت: در همین راستا برخی رشته‌های دانشگاه رازی نیز در آستانه ادغام، تغییر و حتی حذف هستند.
کد خبر: ۵۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 11 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر علی سلیمی با بیان اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه بیش از13 هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه در سال تحصیلی جدید  حدود 9500 دانشجوی کارشناسی، 3500 دانشجوی کارشناسی ارشد و بین 700 تا 800 دانشجوی مقطع دکترا دارد.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: همچنین  در حال حاضر بیش از 200 دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف فنی، علوم پایه، تربیت بدنی، ادبیات و کشاورزی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

 به گفته سلیمی، دانشگاه رازی کرمانشاه در حال حاضر 67 رشته کارشناسی ارشد، 65 رشته دکترا و 125 رشته کارشناسی ارشد دارد. 

وی با اشاره به روند نزولی تعداد دانشجویان دانشگاه رازی به ویژه در مقطع کارشناسی، عنوان کرد: در مقابل تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال افزایش است.

سلیمی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در یک دهه گذشته روند کاهشی داشته، اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه رازی کرمانشاه نیز همچون اکثر دانشگاه ها با موضوع صندلی خالی مواجه است.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اقبال بیشتر دختران به تحصیل در دانشگاه در جامعه امروز  به دلایل مختلف، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد دانشجویان دانشگاه رازی دختر هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه های کارآفرین بروند، تصریح کرد: دانشگاه ها برای موفقیت باید به سمت توانمندسازی عملیاتی پیش بروند، این در حالیست که خیلی از دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

سلیمی با اشاره به سمت و سو گرفتن دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین عنوان کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در آغاز راهی است که به سمت حل مشکلات جامعه پیش خواهد رفت.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره سمت و سو گرفتن رشته‌های دانشگاهی به سمت رشته های متناسب با بازار کار، عنوان کرد: در این راستا برخی از رشته‌های دانشگاه رازی کرمانشاه در آستانه ادغام، تغییر و حتی حذف هستند.

سلیمی پررنگ‌تر کردن ارتباط بین دانشگاه و صنعت را از اولویت‌های دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی نیازهای خود را با دانشگاه مطرح کنند.

هدفمند کردن پایان نامه‌های دانشگاهی، توانمند کردن دانشجویان در دوره های کارآموزی و... از دیگر اولویت های دانشگاه رازی کرمانشاه است که سلیمی به آنها اشاره کرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه به دنبال توسعه رشته ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده و می کوشد تا رشته های مرتبط با نیاز جامعه را گسترش دهد.

سلیمی با اشاره به درخواست اضافه شدن حدود 15 گرایش جدید در مقطع دکترا، 18 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته کارشناسی به دفتر گسترش وزارت علوم، عنوان کرد: در صورت موافقت از سال آینده در این رشته‌ها پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

سلیمی سپس با بیان اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه در سالهای اخیر پروژه های عمرانی خوبی را داشته، بیان کرد: قبلا دانشگاه رازی از نظر فضای کلاسی با تنگنا مواجه بود که در حال حاضر مشکلی از این حیث نداریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه در حال حاضر مشکل فضای آموزشی و خوابگاهی ندارد و در وضعیت نسبتا قابل قبولی به سر می‌برد.

سلیمی اظهار کرد: مهر ماه امسال 3297 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه رازی کرمانشاه ثبت نام شده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار