مدیر اداره حفاظت از محیط زیست گیلانغرب، از مجروح شدن یک قلاده خرس در منطقه کل کش دهستان حیدریه از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 11 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،فریبرز بساطی اظهارداشت: این خرس حوالی ظهر امروز مجروح شد و گروهی از کارشناسان حفاظت محیط زیست گیلانغرب و استان کرمانشاه به منظور بررسی جزئیات و علت حادثه به محل اعزام شده اند.

وی بیان کرد: پس از بررسی جزئیات بیشتر و شناسایی عاملان این حادثه، برابر قانون با آنها برخورد می شود. 

بیست و چهارم مرداد سالجاری در همین منقطه نیز یک قلاده خرس قهوه ای نادر دیگر با شلیک گلوله تلف شده بود. 

گیلانغرب دومین شهرستان وسیع استان کرمانشاه است که به لحاظ تنوع آب و هوایی همزمان سردسیری و گرمسیری، با 2 منطقه شکار ممنوع 'زله زرد' و حفاظت شده 'قلاجه' در سطح 81 هزار هکتار، از جمله شهرستان های دارای بیشترین حوزه زیست محیطی به شمار می رود.

منطقه زله زرد با 40 هزار هکتار مساحت در گیلانغرب یکی از مناطق مهم زیستگاهی گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال 1373 تحت حفاظت است.

از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی ، قوچ و میش ، آهو ، گرگ ، روباه ، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد. 

همچنین از گونه های پرندگان کبک ، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط ، پلک ، تنگرس ، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی دراین مناطق حفاظت شده زندگی می کنند.

شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، دارای 81 هزار هکتار مناطق ذخیره گاه گونه های نادر گیاهی، جنگلی و جانوری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار