مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی فعالیت دفاتر غیر مجاز صدور روادید است که گسترده عمل می کنند.
کد خبر: ۵۰۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 11 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،حامد دارابی تنها استانی در کشور است که روند صدور ویزا را از 17 روز پیش آغاز کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی فعالیت دفاتر غیر مجاز صدور روادید است که گسترده عمل می کنند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه 17 دفتر مجاز صدور روادید فعالیت می کنند که زائرین استان های کردستان، همدان، لرستان و خود کرمانشاه را پوشش می دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح داشت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، در ساختمان های حج و زیارت 16 استان کشور با حضور نمایندگانی از کنسولگری عراق برای زائرین اربعین امسال روادید صادر می شود.

وی با اشاره به برخورد جدی با دفاتر غیر مجاز صدور روادید در کرمانشاه عنوان کرد: رور شنبه تیمی 4 نفره اقدام به پلمپ این دفاتر در شهر کرمانشاه نمودند.

دارابی متذکر شد: نحوه ی صدور روادید اربعین سال گذشته بصورت جمعی و در قالب گروه های 10 تا 15 نفره بود که روی برگه روادید مرز خروجی را مشخص می کرد اما امسال صدور ویزا انفرادی است و اسمی از مرز خروجی قید نشده که قطعا یک مشکل خواهد بود.

وی اضافه کرد: موضوع استقلال کردستان بشدت در آمار صدور ویزای خروج از مرز استان تاثیر گذاشته است، بطوریکه بیشتر زائران به سمت مرز مهران گرایش دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان یادآورشد: تعداد افراد خروج از مرز کرمانشاه یک دهم تعداد برگشتی ها است، لذا باید بیشتر تلاش خود را برای استقبال از بازگشت زائران قرار دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار