معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: هفته پژوهش - كه 4 تا 10 آذرماه در دانشگاه رازي برگزار مي شود - فرصتي بسيار مناسب براي ارايه توانمندي هاي عملي استان در حوزه هاي پژوهشي، فناوري زيست محيطي، پزشكي و ديگر حوزه ها است.
کد خبر: ۵۰۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 12 October 2017
به گزارش وخبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ مهندس رضا رحيمي در نشست كارگروه پژوهش و فناوري استان اظهار داشت: هفته پژوهش در سال جاري، برخلاف سال هاي گذشته به صورت يكپارچه  و در يك مكان مشخص و با حضور تمامي دستگاه ها و دانشگاه ها برگزار مي شود. اين تصميم كه در سطح كلان كشور اتخاذ شده است مزيت 

هايي همچون صرفه جويي در هزينه ها و انسجام بيشتر برنامه ريزي ها را به دنبال دارد.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه افزود: اين برنامه بايد به گونه اي برگزار شود كه بتواند چهره علمي كرمانشاه را به خوبي در سطح ملي به نمايش بگدارد.
اين مدير ارشد اقتصادي استان انتخاب دانشگاه رازي به عنوان محل برگزاري هفته پژوهش را انتخابي درست ارزيابي كرد و گفت: برگزاري چنين برنامه هايي در محيط هاي دانشگاهي 

بستری مناسب را برای آشنایی بيشتر دانشجويان با آخرین دستآوردهای دنیای فناوری و ‍‍پژوهش فراهم مي كند.
وي تصريح كرد: بايد تمهيداتي انديشيده شود تا با اطلاع رساني از طريق وسايل ارتباط جمعي، رسانه ها و تبليغات گسترده در سطح شهر، زمينه حضور پررنگ مردم در اين برنامه را نيز فراهم گردد. همچنين بايد زمينه حضور دانش آموزان و كارآموزان فني و حرفه اي را نيز فراهم كرد.

مهندس رحيمي عنوان كرد: همچنين سازوكاري انديشيده شود تا آخرين دستآوردهاي پژوهشي و فناوري دستگاه هاي مختلف در حوزه هاي صنعت، كشاورزي، پزشكي، محيط زيست و .. شناسايي و دسته بندي شده و زمينه حضور آن ها در هفته پژوهش فراهم شود.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه ادامه داد: در كنار اين برنامه ها برگزاري يك مجموعه كارگاه در حوزه تجاري سازي، آموزش فرهنگ كار و غيره مي تواند به پويايي هر چه بيشتر هفته پژوهش كمك كند. همچنين با بهره گيري از ويدئو كنفرانس مي توان زمينه برگزاري نشست هاي پرسش و پاسخ با حضور دانشجويان و علاقه مندان و اساتيد برجسته خارج از كشور را فراهم كرد.

وي با تاكيد بر لزوم حضور جدي حوزه فن بازار در هفته پژوهش، اظهار داشت: شركت شهرك هاي صنعتي به عنوان متولي بخش فن بازار بايد نقش پررنگي در اين هفته داشته باشد و زمينه حضور واحدهاي صنعتي صاحب تكنولوژي و فناور را در استان مهيا سازد. 

وي با تاكيد بر لزوم حضور تمامي فناوران برتر استان در هفته پژوهش اظهار داشت: از فناوران برتر خارج از مجموعه هاي دانشگاهي و مراكز رشد و ادارات دولتي نيز براي حضور در اين برنامه دعوت به عمل آيد تا آن ها نيز بتوانند آخرين دستآوردهايشان را به مردم عرضه كنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار