مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت:ایجاد خانه های نور در کنار کانون های فرهنگی هنری مایه برکت است.
کد خبر: ۵۰۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی کاندان مساجد استان،  طیب صفری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در آیین افتتاح خانه نور اسراء در مسجد آقایانی بلوار طاقبستان، گفت:آموزش قرآن در سطوح مختلف از کودکان، نوجوانان و جوانان را در رشته های روان خوانی، روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم در دستور کار قرار دهید.

صفری، توصیه کرد: آموزش مفاهیم قرآن را در برنامه های خانه نور به عنوان اولویت مهم آموزشی ببینید.

وی ابراز تأسف کرد: بسیاری از قاریان و حافظان ما بر تجوید قرآن و حفظ آن تسلط کامل دارند اما در بیان تفسیر و مفاهیم آیات قرآن دچار ضعف هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، ابراز کرد: یکی دیگر از مسائلی که در خانه های نور نیاز هست و از آن غافل هستیم این است که از ظرفیت روحانیت کمتر استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه باید از وجود روحانیون در بیان و تدریس مفاهیم قرآن کریم بهره گرفته شود، بیان کرد: تفاسیر بسیار خوبی داریم که روحانیون آشنایی کامل دارند و بر آن مسلط هستند می توان از این ظرفیت بسیار خوب برای وارد کردن فعالان قرآنی به این عرصه و ترغیب آنان به فراگیری مفاهیم قرآن بهره برد.

صفری، تأکید کرد: پرداختن همزمان به قرآن و عترت در کانون های فرهنگی هنری مساجد امری ضروری است که نباید از آن غفلت کنیم.

وی گفت: نباید صرفا به برپایی مراسمات و عزاداری ها بپردازیم و قرآن را رها کنیم این دو باید در کنار هم باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه مسجد آقایانی در یکی از مناطق محروم شهر کرمانشاه قرار دارد، اذعان کرد: اماکن فرهنگی کمتری در این منطقه وجود دارد لذا در اینجا مسجد محور است و مردم هم راغب هستند که فرزندانشان در این محیط سالم و معنوی حضور یابند.

وی با ابراز خرسندی از پیگیری و فعالیت زیاد روحانی مسجد، گفت: حجت الاسلام ایلیاتی امام جماعت محترم و مسئول کانون مسجد آقایانی از روحانیون جوان، با انگیزه، تلاشگر و پیگیر هستند و به واسطه این ارتباط و پیگیری های مستمری که با ادارات مختلف و جوانان مسجد دارند منشأ خیر و برکت برای مسجد آقایانی شده اند.

صفری، تاکید کرد: رسیدگی و حمایت از کانون های فرهنگی هنری مناطق محروم در اولویت ما هستند.


وی با اشاره به سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد در خراسان شمالی، گفت: 19 مهر روز مبارکی است که نشان از عنایت مقام معظم رهبری به کانون هاست و به پشتوانه بیانات ایشان حرکت خوبی در کانون ها شکل گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، آبادی مسجد را مرهون تلاش فعالان کانون های فرهنگی هنری دانست و عنوان کرد: با برنامه های جذاب و ابزارهای تشویقی جوانان و نوجوانان را به مساجد بکشید اگر به حلقه مسجد وصل شوند این ارتباط را دیگر رها نمی کنند.

وی گفت: تمامی کلاس ها و برنامه های کانون ها مقدمه ای برای اقامه نماز و حضور پررنگ در مساجد است.

 صفری، تأکید کرد: باید فعالیت ها و برنامه ها را در مسجد تجمیع کنیم و هدف از این کار رونق بخشیدن به نماز جماعت و احیای نقش و جایگاه مسجد است.
 
وی هدف از تشکیل کانون ها و بسیج را سوق دادن جوانان به سمت مسجد دانست و عنوان کرد: باید فعالیت ها حول محور مسجد باشد و هر برنامه ای که داریم ختم به نماز شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار