فرمانده انتظامی استان در مراسم تجلیل از فعالان حوزه آموزش همگانی گفت: برای ارتقای سطح و میزان سرمایه اجتماعی نیازمند توسعه آگاهی عمومی جامعه نسبت به وظایف پلیس و واقعیات موجود، جلب اعتماد و جذب ظرفیت های مشارکت پذیر هستیم.
کد خبر: ۵۰۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" در مراسم تجلیل از فعالان حوزه آموزش همگانی با اشاره به ورود معاونت اجتماعی به حوزه نرم ناجا، اظهار کرد: از برنامه‌های این حوزه در سال جاری مطالعه و برآوردهای اجتماعی در‌خصوص مسائل روز جامعه است که سنگ بنایی برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در عملیات‌‌های اجتماعی و انتظامی استان بوده و شامل سطوح مختلف و نیز ناظر بر موارد ویژه در سطح دوایر حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی استان است.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر آموزش و آگاه‌سازی جامعه مبتنی بر نیازهای اقشار مختلف جامعه در راستای اهداف راهبری ناجا در دستور کار ویژه قرار گرفته‌ که برنامه ریزی‌های آن در اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان با توجه تأثیرگذار‌ی آموزش همگانی در جامعه هدف شامل: دانش‌آموزان، خانواده‌ها، کارمندان دولت و اصناف، گفت: طبق هدفگذاری‌های خاص، اقدامات لازم در خصوص آموزش‌های چهره به چهره و برپایی نمایشگاه‌های متعدد با محوریت آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

سردار امان اللهی تصریح کرد: خانواده به عنوان سنگ بنای تمدن بشری جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد، زمانی آحاد جامعه از سلامت لازم و کافی برخوردارند که خانواده سالم و متعادل باشد، خانواده ای که در آن اعضاء احساس امنیت کرده و در بین آنان تفاهم، درستی، عشق و صمیمیت حاکم باشد.

سردار امان اللهی عنوان کرد: مراکز مشاوره ناجا ویترینی از اقتدار و صلابت به همراه عطوفت و همدلی با مردم است، امروزه نیروی انتظامی با بهره گرفتن از نیروهای متخصص و متعهد به بررسی مشکلات خانواده ها پرداخته و در حل مشکلات خانواده ها و کم کردن حجم پرونده های قضایی نقش بسزایی داشته است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر بدلیل نقش عظیم خانواده در ترقیات و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این کانون را از جهات گوناگون مورد حمایت قرار می دهند تا استحکام آن را فراهم سازند و از فروپاشی آن به علل مختلف جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان در خصوص اهميت و ضرورت مشاوره بيان کرد: نيروي انتظامي در طول سالیان اخیر با اتکا به جامعه محوری و فعالیت های پیشگیرانه و استفاده از مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان ها اقدامات گسترده ای در جهت آسایش و بهداشت رواني خانواده ها در جامعه برداشته است.

سردار امان اللهی گفت: در مجموعه ناجا روش های سنتی مانند اقدامات خاص پلیسی و شکایات و پرونده ها با توجه به اقتضای زمانی در سنوات اخیر به حوزه آموزش و فرهنگ ورود پیدا کرده و در این راستا مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها نیز با تعاملات نزدیک با سازمان ها و ادارات و مدارس در حل تعارضات فردی و خانوادگی و بررسی میدانی مشکلات گام موثری را در ایجاد جامعه ای آرام و خانواده ای سالم برداشته است.

وی تأکید کرد: با بهره گیری مناسب از سرمایه های اجتماعی، نه تنها همبستگی جمعی افزایش می یابد بلکه خوش بینی، نشاط و صمیمیت در میان شهروندان نیز بیشتر خواهد شد.
این مقام ارشد انتظامی استان متذکر شد: برای ارتقای سطح و میزان سرمایه اجتماعی نیازمند توسعه آگاهی عمومی جامعه نسبت به وظایف پلیس و واقعیات موجود، جلب اعتماد و جذب ظرفیت های مشارکت پذیر هستیم.
سردار امان اللهی با بیان اینکه اعتماد متقابل بر مبنای ارزش های اخلاقی می تواند پایه ای مستحکم در تولید سرمایه اجتماعی باشد، گفت: هرچقدر پلیس از مقبولیت و محبوبیت بیشتری برخوردار باشد شهروندان نسبت به اجرای مقررات احساس مسئولیت بیشتری می کنند که این به منزله مشارکت مردم در اجرای قوانین و تعامل با پلیس است.
وی تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از مسیر جنگ نرم، قصد تسلط بر افکار عمومی و فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی ایرانی اسلامی را دارند که مقابله با چنین مسئله ای جز همکاری یکایک اعضای جامعه راهکار دیگری نخواهد داشت.

گفتنی است، در پایان این مراسم از "کیوان کاشفی" رئیس اتاق بازرگانی و رضا "سلیم ساسانی" رئیس اتاق اصناف کرمانشاه، "الهام فرهادی" مدیر روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان، "حیدرعلی رضائیان" و "محمد پیری" رئیس و کارشناس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش، "بیژن زارعی" کارشناس مسئول سمعی بصری روابط عمومی شهرداری، "پریا میرزایی" و "مصطفی محمدی" دستیار تهیه و مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیمای استان و جمعی از فعالان حوزه آموزش همگانی در انتظامی شهرستان ها، پلیس های تخصصی و کلانتری ها تقدیر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار