کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه گفت: تنها دفاتر رسمی حج و زیارت مجاز به صدور ویزای اربعین هستند.
کد خبر: ۵۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، فضل الله رنجبر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی هم تاکنون برخی از مراکز غیرمجاز صدور ویزای اربعین را پلمپ کرده است.

فرماندار کرمانشاه افزود:  امسال برخلاف سال‌های گذشته در بحث پذیرایی از زوار اربعین درصدد مردمی تر کردن ارائه خدمات هستیم به گونه‌ای دستگاه‌های دولتی به انسجام بخشی و نظارت و رفع مشکلات موجود بپردازد.

رنجبر با اشاره به اعلام آمادگی برای آبرسانی و برق رسانی به موکب‌ها گفت: امسال نمی خواهیم که در شهرستان کرمانشاه موکبی داشته باشیم بلکه درصدد برپایی موکب‌ها در مسیر جاده بیستون تا همدان و کمربندی های غربی و شرقی، از قزانچی تا ماهیدشت که امروز روزانه ۱۰۰ هزار خودرو در آن تردد دارند و نیز از ماهیدشت تا گردنه مرصاد هستیم.

فرماندار  کرمانشاه افزود: حسینیه‌ها، مساجد، ورزشگاه‌ها، نمازخانه های ادارات و مدارس در کنار مهمان سراها شناسنامه دار شده اند و همچنین از ظرفیت سازمان اردویی و آموزش و 
پرورش نیز به عنوان اسکان استفاده می شود.

رنجبر با اشاره به برپایی چادرهایی در ورودی و خروجی شهر توسط جمعیت هلال احمر گفت: در ورودی هها و خروجی های اصلی شهر نیز پذیرایی زوار اربعین انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال درمحل اصلی کنسولگری عراق در کرمانشاه موکبی دایر نمی شود افزود: این اقدامی که به نام امام حسین(ع) انجام می شود مایه خیر و برکت در استان خواهد شد.

فرماندار  کرمانشاه خواستار تعیین تیم هایی برای سرکشی از موکبها شد و گفت: علاوه بر ساخت و تعبیه سرویس های بهداشتی، لازم است برای دایر کردن موکب‌های جدید از قبل با ستاد عتبات عالیات و شهرداری ها هماهنگی های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نمازخانه های بین راهی نیز به طور مستمر مورد بازرسی قرار می گیرند افزود: موکبها باید به منظور پیشگیری از مباحث بیوتروریسم باید با انتظامی محل هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

فرماندار  کرمانشاه خاطر نشان کرد: موکب‌ها باید به امر بازگشت زوار اربعین نیز توجه داشته باشند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار