مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کرمانشاه گفت: نگارش مجموعه ۱۰ جلدی دایره‌المعارف کرمانشاه در دفاع مقدس در دست تهیه است.
کد خبر: ۵۰۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم  سرهنگ مرادعلی محمدی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تهیه دانش نامه استانی دفاع مقدس در دست اقدام است و تاکنون 1200 مدخل مشخص و مقاله‌نویسی در این رابطه آغاز شده تا مجموعه 10 جلدی به عنوان دایره‌المعارف کرمانشاه در دفاع مقدس تا 4 سال آینده تهیه شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در زمینی به مساحت 14 هکتار با زیربنای 12 هزار و 500 متر مربع طرح‌ریزی شده است گفت: این پروژه شامل مسجد در دو طبقه، کتابخانه با زیربنای 380 متر، سایت اداری، سالن همایش 800 نفره، موزه و نمایشگاه به ابعاد 5700 متر مربع، نمایشگاه بازسازی عملیات مرصاد، پارکینگهای اختصاصی برای کاروانهای راهیان‌نور است.

محمدی با اشاره به اینکه این پروژه، پروژه ملی است عنوان کرد: بودجه و اعتبار این پروژه در قانون برنامه ششم دولت مصوب شده و ما جزء 10 استانی در کشور بودیم که تاکنون موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نداشتیم.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در این طرح تهیه محتوا است بیان کرد: 70 درصد محتواهای علمی این موزه به صورت پروژه‌های تحقیقاتی تهیه شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 15عنوان پروژه تحقیقاتی و 100 عنوان کتاب با حمایت کنگره سرداران دفاع مقدس و سپاه حضرت 

نبی‌اکرم (ص) و قرارگاه نجف اشرف تهیه شده است گفت: مردم ولایتمدار استان 9800 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند و 16 هزار رزمنده مهمان از دیگر استانها در نواحی مرزی استان به شهادت رسیدند که به 14 هزار شهید می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بیش از 20 هزار جانباز و 1780 آزاده را در کارنامه درخشان خود دارد، افزود: این استان 1000 زن شهیده و 2748 نفر شهید مقاومت در برابر تجاوزات هوایی دشمن دارد.

وی با بیان اینکه همچنین استان کرمانشاه 170 هزار رزمنده به جبهه‌های نبرد در شمال‌غرب، غرب و جنوب غرب اعزام کرده و 30 عملیات کوچک، متوسط و بزرگ در استان کرمانشاه انجام شده است گفت: تاکنون نیز 14 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار