مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، از ایجاد ظرفیت 50 هزار میلیارد ریالی دولت در بخش اوراق تسویه خزانه خبر داد و طی فراخوانی از پیمانکاران طرح های عمرانی استان که هم طلب کار وهم بدهکار دولت هستند خواست از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.
کد خبر: ۵۰۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، علی محمدی گفت: مطابق طرح اوراق تسویه خزانه فرصتی پیش آمده تا اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و بخش خصوصی که از دولت طلبکارند و از طرفی به دولت نیز بدهکاری مانند مالیات دارند بتوانند طلب و بدهی خود را سر به سر تسویه کنند.

او این طرح را شامل پیمانکاران طرح های عمرانی عنوان کرد و گفت: طلب های جاری و هزینه ای مشمول این طرح نمی شوند.

محمدی، ضمن فراخوان پیمانکاران استان برای استفاده از این طرح، از دستگاه های اجرایی نیز خواست تا به پیمانکاران طرف قراردادشان این موضوع را اطلاع رسانی کنند. 

او افزود: بررسی مقدماتی ما مشخص کرده که اطلاع رسانی نامناسب باعث شده تا استقبال خوبی از این طرح در استان صورت نگیرد در حالی که این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای تسویه طلب ها و بدهی های پیمانکاران به دولت است.

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص برآورد اولیه میزان طلب ها و بدهی های پیمانکاران استان گفت: هنوز برآورد خاصی در این زمینه نداریم هر چند سامانه سما به همین منظور یعنی ثبت بدهی ها و مطالبات دولت ایجاد شده است و اصولا پیمانکارانی می توانند از طرح اوراق تسویه خزانه استفاده کنند که وضعیتشان در این سامانه ثبت شده باشد.

محمدی در ادامه در خصوص وضعیت سهام عدالت نیز توضیح داد که نفس این طرح به منظور آشنا کردن مردم و مشارکت در بورس بوده تا با فرایند بورس و درآمد زایی این بخش پیوند بخورند و طبق قانون در یک بازه زمانی 10 ساله قرار بوده تا از محل سود هر سهم، بدهی افراد به دولت پرداخت شود و آنها صاحب تمام سهم 10 میلیون ریالی شوند اما با پایان این زمان کل سود حاصله از هر سهم پنج میلیون و 400 هزار ریال برآورد شده و این یعنی مابه تفاوت سهم را خود افراد باید بپردازند.

البته طبق گفته محمدی افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت ما به تفاوت سهام عدالت معافند و خانواده های آنها تا سقف پنج نفر صاحب 50 میلیون ریال سهام عدالت خواهند بود؛ به گفته او سود سهام عدالت 10 میلیون ریالی در سال 95 یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار ریال برآورد شده و قرار شده این سود تا پایان سال در سه مرحله به حساب افراد واریز شود.

او افزود: با اینکه ارزش اسمی سهام عدالت 10 میلیون ریال است اما ارزش واقعی آن در صورت صدور مجوز دولت برای خرید و فروش آن در بورس 20 میلیون ریال خواهد بود.
مانع اصلی عرضه نشدن سهام عدالت در بورس نیز به گفته محمدی این است که هنوز مشخص نشده چه سهمی متعلق به کدام شرکت است چرا که سهام عدالت متعلق به مجموعه 60 شرکت است و برای عرضه در بورس باید شرکت ها از هم تفکیک شده باشند.

البته او گفت: که یکی از راه حل های این مشکل ایجاد یک شرکت سرمایه گذاری واسط توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شده که در بورس دارای نماد باشد.

به گفته محمدی، 47 میلیون ایرانی سهام عدالت دارند که از این تعداد 36 میلیون نفر شبای بانکی خودشان را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند و از این تعداد نیز 500 هزار نفر شماره شبایشان اشتباه است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت جذب اعتبارات عمرانی استان در سال 96 نیز گفت: تا کنون از 410 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استانی 27 میلیارد تومان را به صورت نقدی و 110 میلیارد تومان را به صورت استاد خزانه اسلامی دریافت کرده ایم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار