استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از آمادگی کامل برای عبور زوار اباعبداله الحسین (ع) از مرز خسروی برخوردار است.
کد خبر: ۵۰۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 13 October 2017
استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از آمادگی کامل برای عبور زوار اباعبداله الحسین (ع) از مرز خسروی برخوردار است.

به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس بازوند در حاشیه سفر یک روزه به قصرشیرین که به منظور بررسی آخرین وضعیت روند فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات خدماتی و رفاهی برای زائرین اربعین حسینی و دیدار با یک هیئت عراقی صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عبور زوار اباعبداله الحسین (ع) از مرز خسروی به عتبات عالیات در طول سده های گذشته همیشه یک فرصت برای توسعه کرمانشاه بوده است و خوشبختانه استان امسال دوباره از این فرصت تاریخی بهره مند شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه تمام توان خود را برای ارایه بهترین خدمات به زوار اربعین به کار گرفته است و از آمادگی کامل برای عبور زوار از مرز خسروی برخوردار است.

این مقام عالی استان عنوان کرد: در نشستی که ظهر امروز با حضور معاون وزیر کشور، اعضای ستاد مرکزی اربعین و معاونین عمرانی 6 استانی که معین کرمانشاه در ایام اربعین هستند، به بررسی آخرین وضعیت روند آماده سازی زیرساخت ها پرداخته شد.

وی بیان کرد: آماده سازی زیرساخت های خدماتی و رفاهی در قالب یک روند بسیار مناسب در حال انجام است و قسمت اعظم کارها انجام شده است.

این مقام عالی استان ادامه داد: زحمات بسیاری برای فراهم شدن این زیرساخت ها توسط بخش های مختلف کشیده شده است که جای تقدیر بسیار دارد.

مهندس بازوند در ادامه به مباحث مطرح شده در نشست با هیئت عراقی که بعداز ظهر امروز در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، پرداخت و گفت: با هیئت عراقی مذاکرات خوبی پیرامون مسایل مختلف داشتیم. در این نشست دغدغه ها و تقاضاهای طرف عراقی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام عالی استان اظهار داشت: در این نشست مقرر شد برخی اقدامات برای عبور بهتر و مناسبتر زوار اربعین انجام شود که تمامی این موارد بررسی قرار گرفت و نهایی شد و به زودی کارهای این بخش نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است تعدادی پارکینگ در خاک عراق احداث شود. برای حمل و نقل مناسبتر زوار از طریق اتوبوس در خاک عراق نیز آخرین هماهنگی ها از طریق وزارت کشور 
و با همکاری طرف عراقی صورت خواهد گرفت.

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز در قالب یک سفر کاری به شهرستان قصرشیرین سفر کرد و به صورت میدانی از روند فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات خدماتی و رفاهی برای زائرین اربعین حسینی بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه در نشست کمیته زیرساخت های ستاد اربعین که با حضور مهندس افشانی معاون عمرانی وزیر کشور، اعضای ستاد مرکزی اربعین، معاونین عمرانی 6 استان معین در ایام اربعین و شهردار منطقه ۱۴ تهران، در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد؛ حضور یافت و به بررسی آخرین وضعیت زیرساخت های خدماتی و رفاهی برای ایام اربعین پرداخت.

این مقام عالی استان در ادامه در نشست مشترک با هیئت عراقی که به منظور آخرین هماهنگی ها وارد شهرستان قصرشیرین شده بودند؛ شرکت کرد و در این نشست آخرین برنامه ها و هماهنگی ها برای برگزاری هر چه منظم تر و بهتر تردد زوار اربعین حسینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این دومین سفر کاری مهندس بازوند به قصرشیرین در طول یک هفته از آغاز مسئولیت خویش به عنوان استاندار کرمانشاه است که به منظور بررسی آخرین وضعیت زیرساخت های رفاهی و خدماتی ایام اربعین صورت گرفت.

 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار