سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه الگوی ناصحیح مصرف غذا در کشور را زنگ خطری برای سلامت همگان دانست و گفت: کنترل روی کیفیت مواد غذایی برای سلامت جامعه از ضروریات هر کشوری است.
کد خبر: ۵۰۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 15 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازفارس ، محمود‌رضا مرادی در همایش روز جهانی غذا و معرفی صنایع غذایی برتر که پیش از ظهر امروز در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: الگوی ناصحیح مصرف غذا در کشور زنگ خطری برای سلامت همگان محسوب می‌شود و عامل بسیاری از بیماری‌ها است که باید با اطلاع‌رسانی اصلاح شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر تروما و تصادفات را کنار بگذاریم بیماری‌ها به 2 دسته واگیر و غیرواگیر تقسیم می‌شود،که بیماری‌های واگیردار کنترل و تعداد زیادی از این بیماری‌ها مانند طاعون و آبله و... با واکسیناسیون ریشه کن شده است.

وی از افزایش بیماری‌های غیرواگیر مانند عنوان سرطان‌ها و سکته‌های قلبی و مغزی خبر داد  و تصریح کرد: سن مبتلایان به کمتر از 20 سال هم رسیده که عامل آن را علاوه بر ژنتیک، مشغله کاری و استرس مصرف مواد غذایی غیراستاندارد است.

مرادی تاکید کرد: سرطان و سکته‌ها علاوه بر مشکلات برای بیمار و مرگ‌ومیر، با توجه به هزینه‌های بالای درمان فقر مالی را برای خانواده‌های درگیر به همراه دارد.

این مسؤول کنترل روی کیفیت مواد غذایی را برای سلامت جامعه از ضروریات هر کشوری دانست و گفت: ارتباط بیماری‌های غیرواگیر با تغذیه خیلی نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد: چربی‌ها و روغن‌ها از منابع اصلی انرژی هستند اما اگر بیش از حد نیاز مصرف شود موجب چاقی، دیابت و گرفتگی رگ‌های اصلی بدن شده و به طور جد مشکل‌ساز 
است.

مرادی مصرف انواع فست‌فودها و نوشابه‌ها را در کشور  را بالا اعلام کرد و گفت: همین مواد‌غذایی عامل بسیاری از بیماری‌ها است که باید نوع مصرف مواد غذایی در بین مردم اصلاح شود
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار