مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی پیش بینی کرد: امسال بیش از پنج هزار تن آفتابگردان آجیلی (تخمه سنقری) در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۵۰۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 16 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، ، فرشاد کلوند ، متوسط عملکرد آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقروکلیایی را دو تن در هکتارعنوان و اضافه کرد: امسال 2530 هکتار از اراضی شهرستان سنقروکلیایی زیر کشت آفتابگردان آجیلی رفته است.

کلوند اظهار کرد: با توجه به مرغوبیت آفتابگردان آجیلی تولیدی در این شهرستان و داشتن طرفداران زیاد در کشور و حتی خارج از کشور، همه سال بخش زیادی از اراضی این شهرستان زیر کشت آفتابگردان آجیلی می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به اینکه هر ساله بیشترین سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی استان به شهرستان سنقروکلیایی اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: این شهرستان از حیث تولید آفتابگردان شهرت بالایی دارد.
 
کلوند آفتابگردان تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی را خوش طعم و خوشمزه و دارای بازارپسندی بالا دانست و گفت: نوع بذر و محلی بودن آن، شرایط آب و هوایی و... سبب شده تا تخمه سنقری منحصر به فرد باشد.

وی یکی از دلایل مرغوبیت آفتابگردان تولیدی در این شهرستان را اقلیم سرد این شهرستان و بالا بودن اختلاف دمای شبانه و روزانه آن عنوان کرد.

کلوند افزود: بیش از 98 درصد آفتابگردان آجیلی تولیدی در این شهرستان از نوع ابلق دور سفید است.

وی با بیان اینکه برداشت آفتابگردان از مزارع شهرستان سنقروکیایی از هفته گذشته آغاز شده، بیان کرد: برداشت آفتابگردان در این شهرستان تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار