رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: عملکرد معاونت معدنی در چهار سال گذشته قابل قبول نیست و حوزه معدن منفعل بوده و به طرف غیرفعال شدن حرکت کرده است.
کد خبر: ۵۱۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 17 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،عارف ابراهیمی  با اشاره به اینکه در زمینه معادن قیر طبیعی سند دارم و اثبات می‌کنم که حوزه معاونت معدن وزارت صنعت و معدن ضد معادن ایران است اظهار داشت: نگرش مدیریت معدن کشور نگرش سوسیالیستی است که هیچ اعتقادی به کمک به معادن در راستای رشد و توسعه ندارد.

وی با بیان اینکه شخص اول دولتی اجرایی معدن در کشور معاون معدنی است که به عنوان پدر معدن کشور محسوب می‌شود افزود: عملکرد معاونت معدنی در چهار سال گذشته قابل قبول نیست و حوزه معدن منفعل بوده و به طرف غیرفعال شدن حرکت کرده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سامانه بهین‌یاب و تسهیلات آن در عمل به معدن‌کاران استان کرمانشاه تعلق نمی‌گیرد بیان کرد: دارایی و ملک معدن‌کار گیلانغربی در حدی نیست که به عنوان ضمانت تسهیلات قرار بگیرد در نتیجه در عمل این تسهیلات به آنها تعلق نمی‌گیرد و از طرفی محل اجرای طرح آنها نیز معدن است که مورد قبول نیست.

وی عنوان کرد: در سیستم بانکی عده‌ای از شرکتهای دولتی راه تسهیلات را دارند و این تسهیلات هر سال نیز برای آنها تمدید می‌شود و این تمدید در آمارها به عنوان تسهیلات پرداخت شده به شمار می‌آید و به نظر من تسهیلات جدید پرداخت نمی‌شود زیرا چنانچه تسهیلات پرداخت می‌شد باید واحدها فعال شوند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

ابراهیمی گفت: اینکه معدنی غیرفعال شده و صدها میلیون نیز بدهکار است و کارگرها چند ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و هر لحظه امکان سلب صلاحیت از آن وجود دارد از بی‌هنری سیاست‌گذار اصلی معدن و مقام عالی معدن است.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه عنوان کرد: ما که از بعد جهانی متضرر شدیم و قیمت ماده معدنی کاهش یافته است مسئولان می‌توانستند مجموعه‌ای از مشوقها را در داخل کشور اعمال کنند.

ابراهیمی افزود: از جمله این کمکها اعطای تسهیلات ارزان قیمت، کاهش حقوق دولتی و اعمال معافیت مالیاتی و تأمین اجتماعی به صورت محدود برای برخی از مواد معدنی است و هرگاه این معادن فعال شدند، رونق یافتند و تولید کردند مالیات و حق تأمین اجتماعی گذشته از آنها دریافت شود و حقوق دولتی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر معادن استان کرمانشاه غیرفعال هستند گفت: آمار صحیحی از تعداد معادن غیرفعال استان وجود ندارد و هیچکس نمی‌تواند بگوید زیرا حرف و حدیث بسیاری به دنبال دارد هر چند استان کرمانشاه استان متوسط به پایین در بحث مواد معدنی است
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار