شهردار کرمانشاه با اشاره به شروع مطالعات و برخی طراحی ها در خصوص پروژه ساماندهی حاشیه قره سو، گفت: امسال با جدیت این پروژه و تسریع روند اجرای آن را پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۵۱۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 18 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،آرش رضایی ، با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه کاره در شهر کرمانشاه، گفت: پروژه‌های نیمه کاره باید آسیب شناسی شوند، اینکه چطور تعریف شدند، تامین اعتبار آنها چگونه بوده و در مجموع موانع پیشرفت آنها چیست که نیمه‌کاره مانده‌اند.

رضایی به پروژه ساماندهی قره سو به عنوان یکی از پروژه های نیمه کاره و ناتمام شهر اشاره کرد و افزود: به عقیده من نیاز بود در زمان شروع پروژه بررسی بیشتری صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه موانع متعددی بر سر راه این پروژه وجود دارد، گفت: این پروژه یک سال پس از شروع اجرای آن نیمه کاره رها شد و عملا در این چند سال هیچ کس سراغی از این پروژه نگرفته و هیچ کس معترض نشد که چرا این پروژه نیمه کاره مانده است.

وی افزود: با بررسی چرایی این موضوع متوجه شدیم از آنجا که امکان تردد شهروندان در مسیر پروژه وجود ندارد، مردم با پروژه درگیر نیستند و نیمه کاره شدن آن برایشان محسوس نیست.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی بوی آزاردهنده فاضلابی که وارد رودخانه می‌شود موجب شده کمتر کسی در اطراف رودخانه بماند و مردم ترجیح می دهند سریع از اطراف آن دور شوند.

رضایی افزود: نیمه ابتدای امسال دو کار را در خصوص این پروژه در دستور کار قرار دادیم، یکی اینکه ورودی کانالهای فاضلاب به داخل رودخانه به بعد از سد لاستیکی منتقل شود و دیگر 
اینکه بحث اتصال بلوار جانبازان به بلوار شهید بهشتی را در حاشیه رودخانه را پیگیر هستیم تا با عبور شهروندان از محدوده پروژه، حساسیت‌ها نسبت به آن افزایش یافته و مطالبه گری در خصوص این پروژه بالا برود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه پروژه ساماندهی حاشیه قره سو شامل چهار قطعه است، گفت: قطعه اول این پروژه از قبل بلوار جانبازان است، قطعه دوم محدوده بین بلوار جانبازان و بلوار شهید بهشتی را شامل می‌شود، قطعه سوم از بلوار شهید بهشتی تا ورودی بزرگراه حضرت امام خمینی(ره) است و قطعه چهارم نیز محدوده بعد از بزرگراه را شامل می‌شود.

رضایی یادآور شد: تمرکز اصلی ما در این پروژه بر دو قطعه دوم و سوم یعنی محدوده بین بلوار جانبازان و بزرگراه حضرت امام خمینی(ره) است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون شرکت آب وفاضلاب اقدامات خود در زمینه جابجایی کانالهای فاضلاب و انتقال آن به بعد از سد لاستیکی را شروع کرده است، گفت: بحث اتصال حاشیه قره سو در محدوده بلوار جانبازان و شهید بهشتی نیز در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: بحث تامین آب برای رودخانه و بحث تملک برخی زمین‌های حاشیه رودخانه اندکی از سرعت کار کاسته است.

رضایی با بیان اینکه این پروژه اعتبار دارد و امسال برای این پروژه 2.5 میلیاردتومان اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر کار مطالعاتی و بررسی های لازم در حال انجام است و زمانی که وارد کار اجرایی شویم اعتبار نیز تخصیص می یابد. 

شهردار کرمانشاه با اشاره به وسعت این پروژه گفت: تنها قطعه اول این پروژه 18هکتار مساحت دارد.

وی با اشاره به دیدگاه مثبت استاندار قبلی و نیز استاندار فعلی کرمانشاه در خصوص این پروژه، اظهار کرد: این دیدگاه مثبت در روند پیشرفت پروژه موثر خواهد بود.

رضایی ابراز امیدواری کرد: با شروع کارهای اجرایی در خصوص این پروژه، ظرف دو تا سه سال آینده قره سو و حاشیه آن به رودخانه ای واقعی با جاذبه‌های گردشگری در دل شهر تبدیل شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار