سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از اختصاص 12 هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده در سراسر کشور متناسب با ثبت‌نام کنندگان به استان‌های مختلف خبر داد و افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس از قصرشیرین تا مرز خسروی زائران را انتقال می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 21 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،شهریار حیدری با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده برای اربعین امسال، اظهار داشت: اولویت انجام ل ازکارهای زیربنایی، زیرساختی و اصلاح جاده‌ها بود که در مسیرهای مختلف خوب انجام شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به وضعیت مناسبی کرمانشاه برای مراسم اربعین اشاره و بیان کرد: آمادگی پارکینگ قصرشیرین با ظرفیت پذیرش ۵۵ هزار دستگاه خودرو،افزایش گیت‌های بازرسی در مرز به 30 گیت که در هر طرف 2 نفر‌(مجموعا 60 نفر) مشغول انجام وظیفه هستند، از جمله کارهای انجام شده است.

وی ادامه داد: قرارگاهی زیر نظر سفارت ایران در مرز عراق مستقر شده است که فعالیت‌های خسروی تا بغداد را پوشش می‌دهد و آمادگی کامل در این قرارگاه وجود دارد، هیچ مانعی وجود ندارد و استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان کردستان به عنوان استان‌های معین کرمانشاه انتخاب شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ هزار زائراز مرز خسروی برای رفت و برگشت استفاده کنند، تصریح کرد: مرز خسروی که فعال شده همیشه آماده بوده پس از چند سال که فعال شده نسبت به مرزهای دیگر از آمادگی بیشتری برخوردار است موقعیت جغرافیایی بهتری دارد و به همین دلیل بسیاری مشتاق هستند برای تردد از این مرز استفاده کنند.

وی از اختصاص 12 هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده در سراسر کشور متناسب با ثبت‌نام کنندگان به استان‌های مختلف خبر داد و افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس از قصرشیرین تا مرز 
خسروی زائران را انتقال می‌دهند و آن سوی مرز و در مرز عراق نیز پیش‌بینی لازم برای تردد زوار صورت گرفته است.

وی به تدابیر لازم اندیشیده شده برای حمل و نقل داخل استان نیز اشاره کرد و گفت: مسیرها ساماندهی شده‌اند و ناوگان کمکی نیز تدارک دیده شده است برای اسکان و تغذیه کمیته زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات فعال است.

حیدری با اشاره به تجربه خوبی استان کرمانشاه در این موضوع، اضافه کرد: کرمانشاه نیز از گذشته میزبان زوار عتبات عالیات بوده و به میهمان‌نوازی مشهور هستند یک هزار و ۴۰۰ موکب در کل کشور مجوز گرفتند و به تفکیک استان‌ها توزیع و تعیین شده است در کرمانشاه نیز مواکب بسیاری در مسیر دایر است قصرشیرین هتل‌های بسیاری برای اسکان زوار دارد.سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهارداشت: با همکاری بین پلیس راه و نهادهای مختلف تدابیر لازم در مسیر تردد خودروها اندیشیده شده مردم در همه جای کشور تقاضای دایر کردن موکب دارند.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات در سفری به کشور عراق به بررسی وضعیت اینترنت پرداخت که تقویت اینترنت در مسیر با 2 برابر شدن ظرفیت انجام گرفته است، اینترنت وای فای در کل مسیر وجود دارد براساس پیش‌بینی‌هایی که از هواشناسی دریافت کرده ایم شرایط آب و هوای خوبی در ایام اربعین وجود دارد، البته احتمال بارندگی نیز می‌رود ولی سرمای زیادی نخواهد بود با این وجود تدابیر لازم اندیشیده شده است.

حیدری به اخلال کوچکی صورت گرفته در روند ثبت‌نام اشاره و بیان کرد: ۱۲ دفتر صدور خدماتی در کل کشور وجود دارد که از سفیر عراق هم قول گرفته‌ایم ساعت کاری کارکنان این دفاتر افزایش پیدا کنند،

وی تصریح کرد: تا الان غریب به ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نامی داشته ایم که بیش از 263 هزار نفر پول دادند و مابقی نیز دریافت ویزا داشتند 530 هزار نفر در دفاتر حج و زیارت ثبت نام کردند پیش بینی می‌کنیم امسال سه میلیون زائر داشته باشیم که تا ۴۸ سال قبل اربعین فرصت ثبت‌نام دارند.

حیدری ادامه داد: امنیت در ایران بسیار خوب است و در کشور عراق هم هماهنگی صورت گرفته و یادداشت تفاهم منعقد شده است از امروز صبح رادیو اربعین فعال می‌شود، هفت قرار‌گاه در عراق فعالیت دارند که با همکاری ایران فعالیت می‌کنند، مردم به شایعات توجه نکنند تا افراد فرصت‌طلب به صدور گذرنامه و ویزا اقدام نکنند و حتما دفاتر قانونی باید بروند و اخبار رسانه‌های رسمی را دنبال کنند.

این مسؤول در پایان، گفت: به نیت هر شهید یک زائر در مراسم اربعین شرکت می‌کند، ملت ما قدردان شهدا هستند، خون شهدا زیارت کربلای معلی را برای ما فراهم کرد و روح حاکم بر برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین با نام شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار