عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه راه شهدا مقاومت وایستادگی دربرابردشمن است، گفت: اتحاد و مقاومت مردم بزرگترین سد دربرابر زیاده خواهی‌ دشمنان اسلام وانقلاب خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 21 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازر مهر، فرهاد تجری نماینده شهرستانهای  قصرشیرین سرپلذهاب و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای فرهنگی، ادبی بازی دراز که در سالن ارشاد شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اظهار داشت شهداء ازجان خود گذشتند تا امنیت و آسایش کشور را رقم  بزنند و امروز ما با افتخار در جهان حرفی برای گفتن داشته و یکی از عوامل مهم در حل بحرانهای منطقه  باشیم۰

وی تصریح کرد: اتحاد و مقاومت مردم بزرگترین سد دربرابر زیاده خواهی های دشمنان اسلام وانقلاب است.

امنیت و آرامش کنونی ایران در منطقه حاصل ارزش‌های دفاع مقدس است

تجری با بیان اینکه راه شهدا مقاومت وایستادگی دربرابردشمن است، ادامه داد:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولین و فعالین عرصه فرهنگ و هنراست.

وی افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی وادبی بازی دراز با همین محوریت در دستور کار قرار گرفت که با مساعدت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار کارشناسی مسئولین شهرستان واستانی اجراشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اذعان داشت:  ایران اسلامی امروز درمنطقه نا آرام و بحران زده خاورمیانه درامنیت کامل  به سر می برد که حاصل ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

تجری خاطر نشان کرد: شهدا نمونه های بارز ولایتمداری و زمانشناسی بودند و ما امروز باید با تاسی ازشهدا در راه ولایت و زمانشناس بوده و با بصیرت کامل در راه اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی گام برداریم.  

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری جشنواره بازی دراز است

حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم گفت: ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ‌ ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت های فرهنگی و رسانه ای در جبهه مقاومت و جنگ نرم و تلاش برای حفظ دستاوردهای ایثار و شهادت از اهداف این جشنواره است.

 دبیراجرایی این جشنواره  تصریح کرد: این جشنواره فرهنگی یکی از جشنواره های مهم در حوزه دفاع مقدس است و با توجه به رویکرد شهرستان محوری در استان کرمانشاه این جشنواره به عنوان دبیرخانه دائمی تعریف شده است.

نوحه خوانی حاج صادق آهنگران شعرخوانی محمدزمان گلدسته و شعرخوانی افرادبرگزیده ازدیگربرنامه های این مراسم بود که با تقدیر از آثاربرگزیدگان جشنواره دربخشهای مختلف پایان یافت.

لازم به یادآوری است؛ در این مراسم دبیرخانه دائمی جشنواره راه اندازی شد و رونمایی از پوستر دومین جشنواره درسرپلذهاب صورت گرفت.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار