کد خبر: ۵۱۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 01 November 2017
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه متوازن حوزه‌های صنعت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در تمامی نقاط استان در دستور کار دولت است گفت: نباید در این زمینه تبعیضی بین شهرستان‌های مختلف قائل شد.
به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر سه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هر چند که تاکنون حرکت متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا کند بوده اما می‌توان با برنامه ریزی‌های لازم و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی کاستی‌ها را جبران کرد.
وی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ارتباط سازنده‌ای بین بخش‌های دولتی و خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش خصوصی این استان باید کارآمد و مستقل شده و به بلوغ لازم برسد که تحقق این امور منوط به قانونمند شدن ارتباط بین بخش‌های دولتی و خصوصی در استان است.
احمدی عنوان کرد: موانع پیش روی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برداشته می‌شود و مسیر برای فعالیت گسترده‌تر آن در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی استان نیز هموارتر خواهد شد.
وی ابراز داشت: میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی و محصولات زراعی و باغی به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی این استان به طور دقیق شناسایی و برای رفع اساسی و ریشه‌ای آنها اقدام شود.
 
دستور کار صنعتی استاندار برای کهگیلویه و بویراحمد 

احمدی اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد قبل از برداشت مطالبات خود از حساب بانکی دستگاه‌های اجرایی بدهکار استان تعامل لازم را داشته و تا حد امکان به آنها فرصت دهد.
وی افزود: باید از ظرفیت بنیادها و مؤسسه‌های اقتصادی کشور از جمله بنیاد برکت استفاده بیشتری برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد سال 1391 و در راستای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید در این استان تشکیل شده است.
جبار کیانی پور اظهار داشت: تاکنون 31 نشست این شورا تشکیل شده و کهگیلویه و بویراحمد نیز رتبه ششم کشور را در این زمینه دارد.
وی افزود: این 31 نشست 162 مصوبه داشته که از این تعداد 124 مورد اقدام شده، 26 مورد در دست اقدام بوده و 12 مورد نیز اجرا نشده است.
کیانی پور بیان کرد: تعامل مطلوبی بین بخش‌های دولتی و خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر به وجود آمده و بروکراسی‌های اداری در حوزه اقتصادی و برای سرمایه گذاران بومی و غیربومی نیز به حداقل ممکن رسیده است.
وی عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که به رشد و پیشرفت روزافزون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی می‌کند استفاده از سرمایه‌های خُرد مردم این استان و توسعه کارآفرینی‌های کوچک در استان است.
کیانی پور ابراز داشت: یک هزار و 200 شرکت پیمانکاری بخش عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده که سبب اشتغالزایی حدود 6 هزار نفر در استان شده است.
وی گفت: یکی از مشکلات مهم شرکت‌های پیمانکاری بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد مسدود شدن حساب بانکی آنها توسط اداره کل تأمین اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی استان به دلیل داشتن بدهی است.
کیانی پور اظهار داشت: شرکت‌های پیمانکاری بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در توسعه اقتصادی استان تأثیرگذار بوده و بار سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بدهی پیمانکاران بخش عمرانی این استان به دولت تا پایان مهر سال جاری چهار هزار و 180 میلیارد ریال بوده در حالی که میزان مطالبات آنان از بخش دولتی نیز 600 میلیارد ریال است.
ابراهیم کشاورز اظهار داشت: بیشترین میزان بدهی پیمانکاران بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به دولت با 2 هزار و 320، 390، 370 و 280 میلیارد ریال به ترتیب مربوط به اداره کل راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب شهری، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی استان است.
وی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد آماده تهاتر بدهی پیمانکاران بخش عمرانی این استان از محل اسناد خزانه اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار